علوم ورزشی اسید آراکیدونیک چیست؟ چرا برای عضله سازی مفید است؟


در این مقاله چه می خوانید

بدن شما می داند چگونه از التهاب ایجاد شده در حین ورزش برای ساختن ماهیچه استفاده کند. در این مقاله ، مکمل (اسید آراشیدونیک) را به شما معرفی می کنیم که سرعت عضله سازی را افزایش می دهد و رشد عضلات را در دوره هایی که ورزشکار دارای حرکت عضلانی است ، مانند روزهای اولیه تمرین ، تحریک می کند.

در گذشته های دور بدنسازان و ورزشکاران استفاده از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) – داروهایی که اکنون با نام تجاری ایبوپروفن و ناپروکسن شناخته می شوند – را به عنوان پیش نیاز تمرینات قدرتی می دانستند. اما با گذشت زمان و پیشرفت علم ، همه چیز به یکباره تغییر کرد. مطالعات متعدد نشان داده است افرادی که به طور مرتب از داروهای ضد التهاب استفاده می کنند ، به شدت به تمرینات عضله سازی واکنش نشان می دهند.

نیاز به ماهیچه ها برای تحریک رشد ثابت شده است. بدون تحریک و التهاب عضلات ، توانایی بدن برای افزایش توده عضلانی کاهش می یابد. اگرچه برخی از ورزشکاران قدرتی و استقامتی هنوز به اشتباه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) را به طور منظم مصرف می کنند ، اما روزهای استفاده از این داروها به پایان رسیده است.

س Theال این است که آیا روش های طبیعی وجود دارد یا استفاده از مکمل های ویژه برای افزایش التهاب عضلات ، که منجر به رشد بیشتر ماهیچه ها می شود؟ پاسخ به این س forال برای آن دسته از ورزشکارانی که رشد عضلانی آنها متوقف شده یا به اصطلاح (قدم عضلانی) مهم است اهمیت دارد: بله ، پاسخ اسید چرب به نام آراشیدونیک اسید ، یا به طور خلاصه (ARA یا AA) ، که در دسترس است مکمل تحقیقات بازار نشان می دهد که این مکمل جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی ورزشکاران آینده خواهد داشت.

اسید آراشیدونیک چیست؟

اسید آرکیدونیک یک اسید چرب ضروری است و مسئول التهاب در بافت ماهیچه ای است. این اسید چرب امگا 6 در غشای سلول های ماهیچه ای (سارکوم) وجود دارد. هنگامی که بافت ماهیچه ای در اثر تمرینات مقاومتی و تمرینات فشاری آسیب می بیند ، آنزیم های خاصی در ناحیه آسیب دیده تجمع یافته و اسید آراشیدونیک را از غشای سلولی آزاد می کند. سپس اسید آراکیدونیک تجزیه شده و در تولید هورمون موضعی به نام پروستاگلاندین نقش دارد که مستقیماً مسئول درد و احساس سوزش در عضلات بعد از ورزش است.

مزایای اسید آراشیدونیک برای عضله سازی چیست؟

این می تواند منفی باشد ، اما از طرف دیگر ، این واسطه های التهابی بدن را تحریک می کنند تا روند ترمیم عضلات آسیب دیده را تسریع کند. علاوه بر این ، آنها نقش کلیدی در افزایش میزان هسته سلولی در سلولهای ماهیچه ای ما دارند که منجر به افزایش سنتز پروتئین ماهیچه ای و هیپرتروفی می شود. (* اسید آرکیدونیک به طور طبیعی در بافت ماهیچه ای ما وجود دارد و هنگامی که عضلات در اثر کار یا تمرینات قدرتی آسیب می بینند از غشای سلولی خارج می شود.)

هنگامی که بدن اسید آراشیدونیک آزاد را تجزیه می کند ، بعد از ورزش درد و سوزش را تجربه می کنید. این باعث تحریک بدن برای شروع روند ترمیم ماهیچه های آسیب دیده می شود. مکمل می تواند این روند را تسریع کرده و حتی در صورت عدم آسیب عضلانی ، رشد ماهیچه ها را تحریک کند.

اگر از NSAID ها استفاده می کنید ، این روند بسیار کند خواهد بود ، اما حتی اگر این داروها را مصرف نکنید ، منابع آراشیدونیک اسید در غشای سلولی به سرعت تخلیه می شوند. بدون اسید آراشیدونیک ، هیچ تحریکی کوتاه مدت برای ایجاد عضله جدید وجود ندارد – به همین دلیل است که محققان سطوح پایین اسید آراشیدونیک در بافت ماهیچه ای را به عنوان یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی رشد عضلات ذکر می کنند.

بدون شک بسیاری از افرادی که اکنون این مقاله را می خوانند با چنین پیشنهادی روبرو شده اند. افرادی که به تازگی تمرینات قدرتی را شروع کرده اند یا افرادی که پس از مدت زمان طولانی به باشگاه باز می گردند در چند روز اول پس از ورزش دچار سوزش و التهاب می شوند ، اما با سازگاری بدن با محرک ها ، علائم با گذشت زمان کاهش می یابد. ارتباط مستقیمی با سطح اسید آراشیدونیک دارد. از آنجا که هیچ التهاب بعد از تمرین به معنی عدم تحریک برای ترمیم و ترمیم ماهیچه ها و ساختن عضلات جدید نیست.

پیشنهاد
خواندنی:

چرا آب چغندر برای عملکرد ورزشی مفید است؟

منابع غذایی اسید آراشیدونیک چیست؟

اسید آرکیدونیک یک اسید چرب ضروری نیست زیرا بدن می تواند با سنتز “لینولئیک اسید” در کبد آن را تولید کند. با این حال ، سرعت انجام این فرآیند توسط بدن برای ورزشکاران بی تأثیر است ، زیرا حتی با افزایش مصرف اسید لینولئیک به دلیل مصرف چربی های سالم ، سطح آراشیدونیک اسید در غشاهای عضلانی تغییر نمی کند به

اگرچه اسید آراشیدونیک را می توان از منابع غذایی مانند مرغ ، گوشت ، ماهی و زرده تخم مرغ دریافت کرد ، اما محققان معتقدند مکمل ها مفیدترین و م effectiveثرترین راه برای افزایش سطح بدن هستند.

در تحقیقی از دانشگاه تامپا ، اثرات اسید آراشیدونیک طی 8 هفته با استفاده از برنامه یکسان برای هر دو گروه اندازه گیری شد ، در حالی که گروه دیگر با استفاده از یک برنامه ورزشی مشابه ، اما با افزودن اسید آراشیدونیک ، رشد ماهیچه های خود را مشاهده کردند.

چه کسی از اسید آراشیدونیک سود می برد؟

با این اوصاف ، به نظر می رسد که مکمل اسید آراشیدونیک برای سه نوع ورزشکار مناسب است.

  • 1. ورزشکارانی که تمرینات مکرر و عقب ماندگی رشد عضلات را تجربه کرده اند. (حتی هنگام برنامه نویسی متغیرها)
  • 2- ورزشکاران رشته های قدرتی مانند پاورلیفترها که در روزهای منتهی به مسابقات حجم و شدت تمرین خود را به منظور حفظ توانایی خود کاهش می دهند اما به دلیل کاهش تمرین نمی خواهند حجم و حجم عضلانی خود را کاهش دهند. به
  • 3- ورزشکاران حرفه ای که تلاش می کنند عملکرد و رشد عضلات خود را به حداکثر برسانند.

افزایش توده عضلانی مانند روزهای اول

س isال این است که اگر به طور دوره ای تمرینات قدرتی را برای جلوگیری از گرفتگی عضلات تغییر دهیم ، آیا باید از اسید آراشیدونیک استفاده کنیم؟ دوره بندی و اصلاح برنامه ورزشی برای برنامه های تمرینی طولانی مدت مهم است ، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید رشد مداوم ماهیچه ها را تضمین کنید. اکثر ورزشکاران آموزش دیده و حرفه ای احساس می کنند رشد ماهیچه های آنها پس از مدتی کند می شود و سعی می کنند با ترفندهایی این روند را تسریع کنند ، که اکثر آنها در غلبه بر این توقف تأثیر چندانی نخواهد داشت.

چقدر اسید آراشیدونیک مصرف می شود؟

دوز 1 تا 1.5 گرم در روز کافی است. استفاده از اسید آراشیدونیک با BCAA و HMB بسیار مفید است. برخی مکمل های اسید آراشیدونیک حاوی امگا 3 قوی تری هستند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید