علم ورزش آیا نوشیدنی های ارگانیک ورزشی برای ریکاوری بعد از تمرین خوب هستند؟


در این مقاله چه می خوانید

نوشیدنی های ورزشی می تواند بخش مهمی از مدیریت آب برای بزرگسالان و ورزشکاران فعال باشد. مطالعات نشان داده است که بسته به شدت و مدت فعالیت بدنی ، نوشیدنی های ورزشی ارگانیک یا غیر ارگانیک را می توان با تغذیه ورزشی تکمیل کرد. هدف آنها برآوردن نیازهای متغیر ورزشکاران با ارائه محصول سالم تر است ، اما سوال این است که آیا نوشیدنی های ورزشی ، ارگانیک یا غیر ارگانیک مورد نیاز است.

نوشیدنی های ورزشی ارگانیک در مقابل نوشیدنی های ورزشی سنتی

بهبود سلامت دلیل اصلی مصرف کنندگان از نوشیدنی های ورزشی ارگانیک است. محصولات ارگانیک بدون استفاده از کودهای شیمیایی ، استروئیدها ، آنتی بیوتیک ها و آفت کش ها تولید می شوند. تولیدکنندگان گاتوریدا شروع به بهبود محصول خود با حذف برم از روغن گیاهی کرده اند ، که نشان داده شده است دارای اثرات سوء بر سلامتی است.

نسخه نوشیدنی ورزشی ارگانیک تغییرات بیشتری را متحمل شده است و تنها شامل هفت ماده است: آب ، نیشکر ارگانیک ، اسید سیتریک ، طعم طبیعی ارگانیک ، نمک دریا ، سدیم سدیم و کلرید پتاسیم.

نوشیدنی های ورزشی سنتی شیرین کننده هستند و در گروه غذایی شامل نوشیدنی های غیر الکلی یا غیر الکلی قرار می گیرند. ترکیبات رایج شامل آب ، الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم) ، شکر ، رنگ ها و طعم های مصنوعی است.

ممکن است نوشیدنی های ورزشی ارگانیک با حداقل مواد اولیه بهترین انتخاب باشند ، اما تولید کنندگان هنوز به مشکل مقادیر بالای شکر و سدیم غیر ضروری در محصول پرداخته اند. آنها مشخص نکردند که آیا نوشیدنی های ورزشی سالم هستند (ارگانیک هستند یا نه) و چه زمانی باید مصرف شوند.

تاریخ

آیا نوشیدنی های ورزشی ارگانیک برای بهبود بعد از تمرین بهتر است؟

نوشیدنی های ورزشی در سال 1965 توسط محققان دانشگاه فلوریدا برای تیم فوتبال خود به نام Gators اختراع شد. برای تقویت روحیه تیمی ، نوشیدنی ورزشی جدید Gatorid نام گرفت. هدف Gatoride تأمین تعادل آب و الکترولیت ها در ورزشکاران در حین ورزش های سنگین به مدت چند ساعت بود.

سال بعد ، فلوریدا گترز اولین پیروزی تاریخی خود را در گاو نارنجی به دست آورد. چیزی که گاتورز را از سایر تیم های فوتبال متمایز کرد نوشیدنی ورزشی جدیدی بود که برای آنها ایجاد شد و بدیهی است عملکرد ورزشی آنها را بهبود بخشید.

مجموعه ای از رویدادهای گاتوراد آغاز شد و در آن زمان صاحبان محصولات موسسه علوم ورزشی گاتوراد را تاسیس کردند. گاتوراد بیشترین درصد فروش و بازاریابی نوشیدنی های ورزشی را تا به امروز کنترل می کند.

گاتوراد ، یک نوشیدنی ورزشی ارگانیک ، مطابق با تقاضای مصرف کنندگان برای غذاهای سالم در حال پیشرفت است و مطمئناً دیگر تولیدکنندگان نوشیدنی های ورزشی نیز از این روش پیروی می کنند. صنعت ارگانیک بازاری چند میلیارد دلاری است که به تولیدکنندگان مواد غذایی انگیزه می دهد. ورزشکاران فعال و بزرگسالان تلاش می کنند تا سالم تر باشند ، که به معنی تغذیه ورزشی بهتر است.

تحقیقات جنجالی

موسسه علوم ورزشی گاتورید حامی اصلی تحقیقات نوشیدنی های ورزشی است. این امر منجر به تضاد منافع می شود زیرا محققان به شدت به بودجه صنعت وابسته هستند. بر اساس مطالعه منتشر شده در PLOS Medicine ، بودجه صنعت می تواند منجر به حمایت از محصولات حمایت شده بدون در نظر گرفتن پیامدهای بالقوه سلامتی آنها شود.

به طور کلی ، داده های دقیق مبتنی بر شواهد در مورد نوشیدنی های ورزشی وجود ندارد. به نظر می رسد بسیاری از مطالعات بالینی فرضی بوده و داده های متناقضی بدست آمده است.

تحقیقات نشان می دهد که انتخاب نوشیدنی های ورزشی عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد یا بی ربط است. شواهد بی قید و شرط می تواند برای ورزشکاران ، مربیان و متخصصان تغذیه که برای انتخاب سالمتر و بهتر متکی به تحقیقات هستند مشکل ساز باشد.

نقش نوشیدنی های ورزشی

آیا نوشیدنی های ورزشی ارگانیک برای بهبود بعد از تمرین بهتر است؟

نوشیدنی های ورزشی برای ورزشکاران و بزرگسالان فعال طوری طراحی شده اند که مایعات و الکترولیت (سدیم و پتاسیم) را در حین ورزش های شدید جبران کنند. طبق مقاله ای در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی ، ورزشکارانی که بیش از دو ساعت ورزش می کنند به دلیل مصرف کربوهیدرات ها و مایعات در نوشیدنی های ورزشی می توانند عملکرد خود را بهبود بخشند.

ورزشکاران و بزرگسالان فعال که به طور منظم ورزش می کنند آب و الکترولیت ها را از طریق عرق از دست می دهند. تحقیقات نشان داده است که تنظیم منابع آب ، از جمله آب و نوشیدنی های ورزشی ، می تواند به افراد در هیدراته ماندن کمک کند.

هدف این است که از کم آبی بدن و تغییرات بیش از حد الکترولیت که می تواند بر عملکرد ورزشی تأثیر منفی بگذارد ، جلوگیری شود. میزان تعریق از ورزشکار به ورزشکار دیگر متفاوت است ، بنابراین توصیه می شود برنامه های پر کردن مایعات را دنبال کنید. به گفته کالج پزشکی ورزشی آمریکا ، نوشیدنی های ورزشی برای ورزشکارانی که بیش از 60 دقیقه ورزش های سنگین انجام می دهند مفید است.

مشکل قند

نوشیدنی های ورزشی ارگانیک یا غیر ارگانیک قند بالایی دارند. به گفته مرکز تغذیه سالم ، برخی از نوشیدنی های ورزشی ممکن است حاوی 19 گرم قند ، 200 میلی گرم سدیم و 80 کالری در هر وعده 8 اونسی باشند. یک نوشیدنی ورزشی حاوی 19 گرم قند تقریبا 5 قاشق چایخوری شکر دارد.

مشکل این است که بزرگسالان ، نوجوانان و غیر ورزشکاران آنها را با نرخ هشداردهنده ای مصرف می کنند. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدنی های شیرین (SSB) ، مانند نوشیدنی های ورزشی ، “منبع اصلی افزودن قند در رژیم غذایی آمریکایی” هستند. ثابت شده است که مصرف زیاد قند در اضافه وزن ، چاقی و سلامت ضعیف دندان ها نقش دارد.

دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که بزرگسالان بیش از 6 قاشق چای خوری شکر در روز مصرف نکنند. این مقدار برای کودکان باید حداکثر 3 قاشق چای خوری در روز باشد. این نوشیدنی ورزشی تقریبا به طور کامل نیاز روزانه به قند بزرگسالان را برآورده می کند و برای کودکان مناسب نیست.

به گفته ائتلاف اقدام چاقی (OAC) ، وقتی نوشیدنی های ورزشی در خارج از سالن بدنسازی مصرف می شوند ، مقدار زیادی شکر ، سدیم و کالری غیر ضروری تولید می کنند. مصرف زیاد شکر از نوشیدنی های شیرین (SSB) “عامل اصلی پوسیدگی دندان ، چاقی و دیابت نوع 2 است.”

مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا مقاله ای را منتشر کرد که نشان می داد نوشیدنی های شیرین (SSBs) مانند نوشیدنی های ورزشی نه تنها عامل اصلی پوسیدگی دندان ها هستند ، بلکه جایگزینی برای گزینه های سالم تر مایعات نیز هستند.

به نظر می رسد SSB ها شیوع مشکلات بهداشت دهان و دندان را به ویژه در بزرگسالان و کودکان کاهش می دهند. مطالعات نشان داده است که نوشیدنی های شیرین عامل اصلی و منبع پوسیدگی دندان هستند.

مقایسه نوشیدنی های ورزشی

نوشیدنی های ورزشی در اندازه ها ، طعم ها و مواد مختلفی وجود دارند. نوشیدنی های ارگانیک ورزشی مانند گاتورید هنوز نیاز به بررسی محتوای آنها دارند. خط جدید ارگانیک گاتوریدس دارای هفت قاشق چای خوری شکر افزوده در 16.9 اونس است.

طبق گفته انجمن قلب آمریکا (AMA) ، این مقدار توصیه شده قند است – 6 قاشق چای خوری برای بزرگسالان. مشکل دیگر نوشیدنی های ورزشی این است که آنها به عنوان یک گزینه سالم برای ورزشکاران و عموم مردم به بازار عرضه می شوند. ائتلاف اقدام چاقی (OAC) جدول تفکیک مواد اولیه محبوب نوشیدنی ورزشی را ارائه داد:

آیا نوشیدنی های ورزشی ارگانیک برای بهبود بعد از تمرین بهتر است؟

حقایق و نکات ورزشی

انتظار می رود بازاریابی و فروش نوشیدنی های ارگانیک ورزشی به میزان قابل توجهی افزایش یابد. این نوشیدنی ها برای بهبود سلامتی و تناسب اندام ما تبلیغ می شوند ، اما طبق تحقیقات انجام شده ، به افرادی که ورزش نمی کنند توصیه نمی شود. در اینجا برخی از حقایق و توصیه ها از تحقیقات نوشیدنی های ورزشی آمده است:

  • فواید نوشیدنی های ورزشی برای سلامتی فقط برای ورزشکارانی است که به طور منظم ورزش می کنند.
  • یک کودک یا نوجوان معمولی آمریکایی از نظر جسمانی آنقدر فعال نیست که بتواند نوشیدنی های ورزشی بنوشد.
  • آب و رژیم متعادل برای بزرگسالان ، نوجوانان و کودکانی که کمتر از یک ساعت ورزش می کنند توصیه می شود.
  • نوشیدنی های ورزشی منبع قند و کالری اضافی در رژیم غذایی ما هستند.
  • نوشیدنی های ورزشی می تواند خطر خرابی دندان را افزایش دهد.
  • نوشیدن نوشیدنی های ورزشی باعث افزایش مصرف سدیم می شود.
  • نوشیدنی های ورزشی نقش مهمی در چاقی در بزرگسالان ، نوجوانان و کودکان دارند.

نوشیدنی های ورزشی به همراه سایر نوشیدنی های شیرین (SSB) حدود 50 درصد از قند رژیم غذایی آمریکا را تشکیل می دهند.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید