علم ورزش آیا آمینو اسیدی است که چربی می سوزاند و در کاهش وزن نقش دارد؟


در این مقاله چه می خوانید

استفاده از اسیدهای آمینه برای چربی سوزی و عضله سازی در صنایع غذایی بسیار متداول شده است. رژیم غذایی کلید موفقیت در مورد کاهش وزن ، چربی سوزی و بهینه سازی ساختار بدن است. غذایی که می خورید می تواند سرعت شما را کند یا کند کند. این واقعاً بسیار مهم است! اما آیا آمینو اسید چربی می سوزاند؟

شاید شما بدنسازان عضلانی را در باشگاه دیده اید که با نوشیدنی های مخملی خود با افتخار در حال راهپیمایی هستند انگار به سینه خود افتخار می کنند! یا شاید شما خودتان این مکمل ها را امتحان کرده اید. اما آیا این اجزای سازنده پروتئین مناسب هستند یا می توان آنها را بهترین مکمل دانست؟

آمینو اسیدها چیست؟

همانطور که احتمالاً می دانید ، پروتئین یک درشت مغذی است که مسئول رشد ، نگهداری و ترمیم بافت های بدن انسان است. آمینو اسیدها اجزای سازنده پروتئین هستند. آنها مانند حلقه های زنجیره ای به پپتیدها متصل می شوند و این پپتیدها به یکدیگر متصل می شوند و پروتئین ها را تشکیل می دهند. تمام ماهیچه ها ، موها ، پوست و موارد دیگر از این حلقه های پپتیدی تشکیل شده است. در واقع ، شما کوهی متحرک از اسیدهای آمینه هستید.

اجزای سازنده ضروری و غیر ضروری

در واقع ، صدها آمینو اسید وجود دارد ، اما 20 مورد از آنها در متابولیسم غذایی انسان وجود دارد. این 20 اسید آمینه را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

غیر ضروری: در مجموع 11 آمینو اسید وجود دارد که بدن شما ترجیح می دهد از غذا دریافت کند ، اما در صورت نیاز می تواند آنها را به تنهایی تولید کند. نمونه هایی از این اسیدهای آمینه عبارتند از گلوتامین ، تیروزین و آرژنین.

لازم: 9 آمینو اسید وجود دارد که نمی توانید به تنهایی دریافت کنید و باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. لوسین ، والین و تریپتوفان نمونه هایی از این اسیدهای آمینه هستند.

جالب است بدانید که برخی از اسیدهای آمینه غیر ضروری مشروط تلقی می شوند. این بدان معناست که بدن شما می تواند آنها را بسازد ، اما به شرطی که شما سالم باشید. در صورت بیماری ، این اسیدهای آمینه ضروری می شوند.

غذاهایی مانند گوشت ، غذاهای دریایی و تخم مرغ حاوی تمام مولکولهای ضروری اسید آمینه هستند و بنابراین به عنوان پروتئین کامل طبقه بندی می شوند. غلات ، آجیل و حبوبات تنها چند اسید آمینه ضروری دارند و بنابراین در دسته پروتئین های معیوب طبقه بندی می شوند.

پیشنهاد
خواندنی:

آمینو اسید چیست؟ تفاوت بین اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری

چرا اسیدهای آمینه مهم هستند؟

این اجزای سازنده برای انسانها مهمتر از عضله سازی است. آنها برای هر قسمت از بدن حیاتی هستند و یک عامل بقا هستند. اسیدهای آمینه واسطه های بیولوژیکی هستند که به سنتز همه چیز از پروتئین ها و هورمون ها تا آنزیم ها ، آنتی بادی ها و انتقال دهنده های عصبی کمک می کنند. اسیدهای آمینه بزرگترین گروه مواد مغذی موجود در بدن انسان هستند.

اسید آمینه برای چربی سوزی و عضله سازی

آیا آمینو اسیدی است که چربی می سوزاند و در کاهش وزن نقش دارد؟اعتقاد بر این است که اکثر اسیدهای آمینه باعث چربی سوزی و عضله سازی می شوند. وقتی صحبت از رژیم غذایی با پروتئین بالا می شود ، همه می دانند که حفظ سنتز پروتئین خوب برای ساختن ماهیچه و سوزاندن چربی ضروری است. هنگامی که سعی می کنید ساختار بدن خود را بهبود بخشید و به طور منظم در باشگاه بدنسازی انجام دهید ، باید هدف خود را مصرف 0.7 تا 1 گرم به ازای هر پوند وزن بدن قرار دهید که معادل 122 گرم پروتئین برای یک مرد میانسال است. این به معنی 4 تکه سینه مرغ است.

شما باید حداکثر اسیدهای آمینه ضروری را برای حداکثر رساندن سنتز پروتئین دریافت کنید. خوردن غذاهای سرشار از پروتئین به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند.

وقتی پروتئین می خورید ، بدن شما آن را از طریق انواع فرایندهای مکانیکی و شیمیایی هضم می کند. دستگاه گوارش غذا را تجزیه کرده و در نهایت آن را به ذرات کوچک قابل استفاده (پپتیدها) و سپس به اسیدهای آمینه تبدیل می کند. این اسیدهای آمینه به منظور استفاده بهینه از آنها به نقاط مختلف بدن منتقل می شوند. برخی از آنها مژه می سازند ، برخی ناخن و برخی از آنها برای حمایت از عضلات دو سرباز یا تحریک رشد آنها استفاده می شود.

مصرف مکمل های اسید آمینه برای چربی سوزی محتمل به نظر می رسد. آنها سرشار از عناصر سازنده ضروری هستند ، به ویژه اسیدهایی به نام آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه دار (BCAA).

  • لوسین
  • ایزولوسین
  • والین

این مکمل ها حاوی بهترین قسمت های مفید پروتئین هستند ، به همین دلیل تولیدکنندگان مکمل های لاغری اسید آمینه ادعا می کنند که این ذرات سریعتر جذب می شوند و بنابراین می توانند به شما کمک کنند سنتز پروتئین را زودتر از مثلاً تخم مرغ افزایش دهید. یا سینه مرغ بخورید. اما علم از این گفته پشتیبانی نمی کند!

پیشنهاد
خواندنی:

کدام پروتئین سنتز پروتئین عضلات را به بهترین شکل افزایش می دهد؟

علم چه می گوید؟ چربی سوز آمینو اسید یا نه؟

در مورد کاهش وزن ، ویتامین ها ، مواد معدنی و مواد مغذی زیادی وجود دارد که می تواند این روند را تسریع کند. Knockout فوری قوی ترین و قابل اطمینان ترین این مکمل ها است. اما وقتی نوبت به آمینو اسیدهای چربی سوز می رسد ، احتمالاً ناامید خواهید شد!

و آنچه شواهد می گوید:

مکمل های BCAA به رژیم چربی سوزی کمک نمی کند. براد دیتر ، محقق و متخصص می گوید تحقیقات اخیر نشان داده است که برخی از مزایای مکمل های BCAA اشتباه درک شده است. او نشان داد که در مطالعات قبلی کاستی هایی وجود داشت که به دروغ ادعا می کردند مکمل BCAA باعث کاهش توده چربی می شود. در واقع ، زمان بندی برای اعلام نتیجه مناسب نبود و بنابراین درست نیست.

آمینو اسید نه به اندازه پروتئین کامل عضله سازی کنید

بسیاری از روشهای جدید کاهش وزن بر تمرینات قدرتی به عنوان راهی برای حفظ توده عضلانی در هنگام پیروی از رژیم های تهاجمی متمرکز شده اند. هرچه عضلات بیشتری داشته باشید ، متابولیسم بیشتری نیز خواهید داشت و مشخص می شود که یکی از BCAA ها ، لوسین ، مولکول اصلی مسئول افزایش سنتز پروتئین از طریق مکانیسم موسوم به mToR است. این واقعیت که لوسین موجود در غذا ماهیچه می سازد مورد بحث نیست ، اما مشخص شده است که BCAA نمی تواند رشد ماهیچه ها را به اندازه پروتئین کامل تحریک کند.

اسیدهای آمینه چربی های پرکالری محسوب می شوند.

یکی از حوزه های کنترل کالری که اغلب نادیده گرفته می شود محاسبه میزان کالری مکمل های آمینو اسید است. هر گرم پروتئین حاوی 4 کیلو کالری انرژی (شامل کربوهیدرات) است. اما چربی انرژی بیشتری را تامین می کند. برای هر گرم 9 کیلو کالری انرژی.

با این حال ، BCAA از نظر انرژی بسیار بالا هستند:

  • والین – 6 کیلو کالری در گرم
  • لوسین – 6.5 کیلو کالری در گرم
  • ایزولوسین – 6.5 کیلو کالری در گرم

هنگام رژیم گرفتن ، باید تمام کالری مصرف شده را زیر نظر داشته باشید و بشمارید. عدم توجه به BCAA می تواند مصرف کالری را مختل کند. BCAA می تواند اشتها را تحریک کند ، نه اینکه آن را سرکوب کند.

وقتی رژیم کم کالری دارید ، می خواهید تا آنجا که ممکن است گرسنه شوید و مدت بیشتری سیر بمانید. محدودیت کالری کلیدی برای خروج اسیدهای چرب از سلول های چربی است. چربی سوزی بدون محدودیت کالری اتفاق نمی افتد.

با این حال ، این باور که یک آمینو اسید چربی را می سوزاند ، صرف نظر از مقدار کالری ، و کنترل آن بر خلاف هدف شما عمل می کند. مطالعات اخیر نشان داده است که آمینو اسیدها اشتها را تحریک می کنند و هنگامی که تمام تلاش خود را برای کنترل و محدود کردن مصرف غذای خود می کنید ، مطمئناً نمی خواهید به سرعت احساس گرسنگی کنید.

اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید ، اسیدهای آمینه مزایای بیشتری برای شما نخواهد داشت.

اگر از رژیم غذایی سخت یا کم پروتئین پیروی نمی کنید ، مکمل های BCAA بی فایده هستند. اگر به تحقیقات نگاه کنید ، تنها مواردی که BCAA به حفظ ماهیچه کمک کرده است در بیماران سرطانی ، بیماران کلیوی و افراد مبتلا به بی اشتهایی عصبی است.

همه این گروه ها از رژیم غذایی کم کالری و کم پروتئین استفاده می کنند. برای افراد سالم که به اندازه کافی پروتئین کامل دریافت می کنند ، آمینو اسیدها اهمیت چندانی ندارند. مثل ریختن دوباره آب در سطل پر از آب! از نظر انتخاب مکمل اسید آمینه ، باید بگوییم که هیچ تفاوتی بین نوع گران قیمت و نوع مناسب آن وجود ندارد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید