علل گرسنگی مداوم و راههای پیشگیری از آن


احساس گرسنگی یک واکنش طبیعی بدن به این واقعیت است که به غذای بیشتری احتیاج دارد. وقتی گرسنه هستیم ، معده ما می تواند سر و صدا کند و ما احساس می کنیم کاملا خالی هستیم. گاهی این گرسنگی با سردرد ، عصبانیت ، بی حالی و عدم تمرکز همراه است. اکثر مردم می توانند چندین ساعت بین وعده های غذایی خود بدون احساس گرسنگی وقت بگذارند. اما این برای همه صادق نیست. ما دائماً به دلایل مختلف احساس ضعف و گرسنگی می کنیم ، که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

گرسنگی

علل گرسنگی و ضعف مداوم:

1. پروتئین کافی به شما احساس گرسنگی و ضعف نمی دهد.

مصرف کافی پروتئین برای کنترل اشتها بسیار مهم است. پروتئین گرسنگی را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند کالری کمتری در طول روز دریافت کند ، در نتیجه تولید هورمون هایی را افزایش می دهد که به شما احساس سیری می دهد. به همین دلیل ، اگر پروتئین کافی از رژیم غذایی خود دریافت نکنید ، قبل از وعده غذایی بعدی احساس گرسنگی خواهید کرد.

چه غذاهایی حاوی پروتئین هستند؟

پروتئین در غذاهای مختلف یافت می شود ، بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی آسان است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند. برخی از محصولات لبنی مانند شیر و ماست یا آجیل و غلات نیز حاوی پروتئین هستند.

2. کم خوابی بر گرسنگی تأثیر می گذارد!

خواب کافی برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است و برای عملکرد مناسب مغز و سیستم ایمنی ضروری است. خواب کافی از بیماری های خطرناک و مزمن جلوگیری می کند. خواب اشتها را سرکوب می کند زیرا بر هورمون تحریک کننده اشتها تأثیر می گذارد. کمبود خواب باعث افزایش سطح این هورمون ها و افزایش احساس گرسنگی می شود. برای داشتن بدن سالم و کنترل اشتها ، 8 ساعت بی وقفه در شب بخوابید.

3. ما بیش از حد کربوهیدرات مصرف می کنیم.

کربوهیدرات های تصفیه شده و فرآوری شده بیشتر مواد معدنی و ویتامین های خود را از دست می دهند. یکی از محبوب ترین مواد تشکیل دهنده آرد سفید است که از آن برای پخت نان و تهیه ماکارونی استفاده می شود. از سوی دیگر ، این کربوهیدرات ها حاوی فیلرهای فیبر نیستند و بدن آنها را به سرعت هضم می کند. غذاهای حاوی کربوهیدرات تصفیه شده نیز سطح قند خون را کاهش می دهند. در نتیجه می توان به تدریج از جایگزین ها استفاده کرد. به عنوان مثال ، سبزیجات ، میوه ها ، حبوبات و غلات کامل حاوی فیبر و کربوهیدرات هستند که به کنترل گرسنگی کمک می کند.

گرسنگی

4. نقش چربی بر گرسنگی.

چربی نقش کلیدی در سیر نگه داشتن بدن شما دارد. هضم چربی در دستگاه گوارش بیشتر طول می کشد و در معده باقی می ماند ، بنابراین گرسنگی دیرتر به وجود می آید. کسانی که سعی در کاهش چربی در رژیم غذایی خود دارند اشتهای خود را برای قند و کربوهیدرات افزایش می دهند. منابع غذایی چرب ، غنی و مغذی شامل ماهی آزاد ، ماهی تن ، ساردین ، ​​گردو ، روغن زیتون ، روغن نارگیل ، تخم مرغ ، ماست چرب ، دانه کتان و آووکادو است.

5. ما به اندازه کافی آب نمی نوشیم.

نوشیدن آب علاوه بر بهبود سلامت مغز و قلب ، معمولاً عملکرد بدن را نیز بهبود می بخشد. سلامت پوست و دستگاه گوارش به طور مستقیم به میزان آب مصرفی ما بستگی دارد. یک لیوان آب معده شما را پر کرده و احساس سیری می کند. اگر 20 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید ، اشتهای شما کاهش می یابد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب قبل از غذا نیز کالری دریافتی را کاهش می دهد. گاهی اوقات احساس تشنگی را می توان با گرسنگی اشتباه گرفت. در این حالت ابتدا سعی کنید یک لیوان آب بنوشید.

6. وقتی غذا می خوریم ، حواس ما پرت می شود.

اگر یک سبک زندگی استرس زا داشته باشید و کارهای دیگری را در حین غذا خوردن انجام دهید ، همزمان آسیب های متفاوتی به بدن و سلامتی خود وارد خواهید کرد. خوردن این روش در نهایت باعث افزایش کالری دریافتی و افزایش وزن شما می شود. حواس پرتی باعث کاهش آگاهی از میزان مصرف غذا می شود ، بنابراین بدن بعداً احساس سیری می کند.

7. استرس و اضطراب زیادی داریم.

برای برخی افراد ، استرس اشتهای آنها را افزایش می دهد. این به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است که سیگنال گرسنگی را به مغز ارسال می کند. اگر سبک زندگی استرس زایی دارید ، به احتمال زیاد به طور مداوم از گرسنگی رنج می برید.

8. عوارض جانبی برخی داروها که مصرف می کنیم.

انواع مختلفی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی ، داروهای دیابت ، داروهای ضد بارداری ، ضد تشنج ها و این عوارض جانبی وجود دارد. گاهی اوقات برای تعویض برخی از داروها می توان به پزشک مراجعه کرد ، اما در برخی موارد ، فقط موارد قبلی باید رعایت شود تا اثر این عارضه کاهش یابد.

9. رابطه بین وضعیت کلی سلامت بدن و گرسنگی.

در نهایت ، شما باید سلامت کلی خود را بررسی کنید. از آنجا که احساس ضعف و گرسنگی و همچنین افزایش اشتها می تواند نشانه مشکل در بدن باشد ، به عنوان مثال ، پرکاری تیروئید این وضعیت را در بدن تشدید می کند. به همین دلیل ، گاهی اوقات ، لازم است که یک معاینه کامل بدن انجام شود تا از ایجاد مشکلات داخلی در بدن جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید