طرز تهیه ماهی قزل آلا در 8 مرحله آسان


فرصت های زیادی برای به نمایش گذاشتن قدرت خود در همبرگر ، پنکیک و هات داگ وجود دارد ، اما امسال ما به شما این امکان را می دهیم که افق دید شما را گسترده کرده و نحوه پخت ماهی قزل آلا را بیاموزید.

ماهی قزل آلا کبابی چیزهای زیادی برای دوست داشتن دارد.

ماهی قزل آلا ماهی کم وزن تری است ، به این معنی که می تواند دمای بالاتر کباب پز را بهتر از ماهی سفید نرم تر تحمل کند.

همچنین طعم دادن به فیله ماهی قزل آلا به طرق مختلف آسان است (ما در یک دقیقه به آن ها برمی گردیم).

مهم نیست کدام طعم را انتخاب می کنید ، باید پایین بیایید.

در اینجا راهنمای شما برای تهیه ماهی قزل آلا کاملا مرطوب و پوسته پوسته است.

1. ماهی قزل آلا مناسب را انتخاب کنید.

زن برش ماهی قزل آلا خام روی تخته برش

اشلی نادر ، RDN ، بنیانگذار Be Well by Ashley Noelle ، پیشنهاد می کند که سعی کنید ماهی آزاد ماهی صید شده را به طور ایده آل در بازار ماهی محلی پیدا کنید.

فیله ماهی قزل آلا به طور کلی چربی کمتری نسبت به ماهی آزاد دارد.

اگرچه ماهی قزل آلا کمی بیشتر از ماهی آزاد وحشی حاوی امگا 3 سالم برای قلب است ، اما حاوی امگا 6 بسیار بیشتری است و چربی های کمتری دارد.

2. تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آن را بپزید.

ماهی قزل آلا روی تخته سرو.

دستور العمل های خاص ماهی قزل آلا نیاز به برنامه ریزی دارد.

هالی مک کی کلارک ، متخصص آشپزی در Beachbody می گوید: “اگر می خواهید ماهی قزل آلا را روی تخته ها کباب کنید ، حتماً آنها را حداقل یک ساعت قبل از قرار دادن تخته روی آب در آب خیس کنید.”

اگر به استفاده از تخته علاقه دارید ، ماهی قزل آلا چوب سرد افرا را امتحان کنید.

اگر فیله ماهی قزل آلا فاقد پوست است و از تخته استفاده نمی کند ، از فویل استفاده کنید تا ماهی را مستقیماً روی کوره قرار ندهید.

3. ماهی قزل آلا را پوست بگیرید و خشک کنید.

هنگامی که آماده شروع به پخت ماهی قزل آلا هستید ، نادر توصیه می کند که قبل از ترشی یا افزودن ادویه ، آن را در سینک ظرفشویی بشویید و کاملاً خشک کنید.

اگر با ماهی قزل آلا کار می کنید ، این مرحله ای نیست.

او می گوید فیله ها باید کاملاً خشک شوند تا ترد شوند.

4. گریل را تمیز کنید.

قبل از قرار دادن ماهی آزاد قفسه سیمی را تمیز کنید ، حتی اگر از کیسه های فویل استفاده می کنید.

بهتر است کار را زودتر از موعد انجام دهید تا اینکه پوست ترد ماهی قزل آلا را بریزید یا با یک کیسه فویل کشتی بگیرید زیرا به رنده می چسبد.

5. ماهی قزل آلا را مزه دار کنید.

اگر قصد دارید ماریناد را بپزید ، باید زمان پخت بیشتری اضافه کنید.

نادر پیشنهاد می کند که ماریناد را به ماهی اضافه کرده و چند ساعت قبل از کباب کردن در یخچال قرار دهید.

ماریناد مورد علاقه او ترکیبی از اسیدهای آمینه نارگیل (جایگزین سس سویا بدون گلوتن) و عسل است تا میزان تندی اسیدهای آمینه را متعادل کند.

اما می توانید ماهی قزل آلا را با نمک و روغن بپاشید ، سپس بگذارید 30 دقیقه قبل از کباب کردن در دمای اتاق بماند ، مک کی کلارک می گوید.

این آماده سازی به اطمینان از پخت یکنواخت ماهی قزل آلا کمک می کند.

6. گریل را از قبل گرم کرده و روغن بزنید.

شما باید کوره گاز خود را روی 450-500 درجه فارنهایت برای ماهی قزل آلا تنظیم کنید.

اگر از ذغال سنگ استفاده می کنید ، اجازه دهید گریل قبل از افزودن ماهی قزل آلا حدود 20 دقیقه گرم شود.

روغن کاری کباب پز با روغن احتمال چسبیدن ماهی به توری را کاهش می دهد.

7. ماهی قزل آلا را کبابی کنید.

سرانجام ، اینجاست که جادو اتفاق می افتد. مک کی کلارک می گوید ، اگر از فیله ماهی قزل آلا پوست استفاده می کنید ، نیازی به تلنگر زدن ندارید.

با این حال ، برای بهترین نتایج ، باید محل کوره Goldilocks را انتخاب کنید.

او پیشنهاد می کند: “محلی کبابی را انتخاب کنید که با گرم ترین و سردترین قسمت ذغال سنگ فاصله یکسانی داشته باشد.”

شما باید فیله های بدون پوست را برگردانید ، اما این بدان معناست که شما می توانید از هر دو طرف یک ماریناد خوش طعم استفاده کنید.

(ما عاشق مرکبات و ادویه جات ترشی جات در دستور تهیه ماهی قزل آلا کبابی ماریناد هستیم.)

زمان پخت بستگی به ضخامت فیله دارد ، اما نیازی به تایمر ندارید.

نادر توضیح می دهد: “همچنین می توانید آن را با چنگال بپزید تا فیله ها جدا شوند.”

8. به ماهی قزل آلا استراحت دهید.

ماهی قزل آلا و سبزیجات سرخ شده در یک بشقاب

همانطور که ماهی پخته را دوست دارید ، مک کی کلارک پیشنهاد می کند که بعد از برداشتن از کوره ، آن را با فویل آلومینیوم بپوشانید.

برپایی چادرها تضمین می کند که گوشت فرصت استراحت دارد و پخت یکنواخت گوشت را تضمین می کند.

هنگامی که به سطح مطلوبیت رسید ، می توانید طعم های اضافی را اضافه کنید.

مک کی کلارک دوست دارد از “ترکیبی از شوید تازه و آب لیمو یا خمیر میسو ، سس سویا و زنجبیل تازه” استفاده کند ، درست قبل از سرو کردن.

به دنبال نکات آشپزی بیشتر و اطلاعات تغذیه ای هستید؟

به BODNutrition.com سر بزنید و یاد بگیرید که چگونه با دو برنامه تغذیه ای خود ، 2B Mindset و Portion Fix در دراز مدت غذا بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید