سه هزار میلیارد ریال برای آسفالت معابر اهواز اختصاص یافته است


به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد سراج امروز دوشنبه در جلسه رسمی شماره ۸۱ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز افزود: به زودی خیابان شهد الف آسفالت می شود و با اجرای این طرح پل نهم تبدیل به پل می شود. یک گذرگاه جدید مهم برای جزیره. راه ها افزود: شهر اهواز بخشی از معضل ترافیکی این شهر را حل می کند.

وی با اشاره به لایحه مناقصه آسفالت راه های زیرسازی در مناطق چهارگانه اهواز گفت: زیرسازی راه های اهواز بدون برنامه و بدون در نظر گرفتن بودجه اجرا شد و به همین دلیل اگرچه آسفالت برخی از این معابر انجام نشده است. . اولویت چرا که اگر آسفالت انجام نشود زیرساخت ها از بین می رود و چاره ای جز آسفالت این جاده ها نیست.

وی با بیان اینکه این قانون معطوف به جاده هایی است که زیرسازی آنها تکمیل شده است، سراج افزود: پیشنهاد می شود ایستگاه آسفالت معابر و نظارت بر کیفیت آنها در اهواز ایجاد شود.

وی گفت: آسفالت برخی مناطق اهواز از کیفیت بالایی برخوردار است و رضایت مردم را جلب کرده است اما در برخی مناطق از جمله مالشا آسفالت جدید کیفیت لازم را ندارد.

نوارهای حفاری رها شده از آبفا معثلی جدی برای اهواز

در این جلسه یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه حفر معابر شهری برای مردم اهواز معضلی شده است، گفت: بر اساس جلسه مشترک آبفا و شهرداری مقرر شد مطالبات مالی انجام شود. شرکت آبفا و تعداد شعب مجاز و غیرمجاز در یک ماه و تاکنون این مطالبات در هیچ یک از مناطق شهرداری پس گرفته نشده است.

سیدناصر مهدوی با اعلام هشدار جدی به شهرداری های مناطق برای اعلام سریع مطالبات شهرداری از آبفا اظهار کرد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اهواز نیز به دلیل نامناسب بودن آسفالت در پرداخت غرامت مالی و معیشتی ساکنان دخیل است. جاده ها و نوارهای حفاری.

وی با بیان اینکه نوارهای حفاری رها شده در آبفا به معضلی جدی برای مردم اهواز تبدیل شده است، گفت: مدیریت شهری در اصلاح این نوارهای حفاری کوتاهی می کند و مصوبات شورا در این زمینه از سوی شهرداری پیگیری نمی شود.

مهدوی با انتقاد از بی توجهی شهرداری به تصمیمات این شورا ادامه داد: شورا و تصمیمات آن بی توجهی شدید شهرداری را می طلبد و انتظار می رود اعضای شورای اسلامی شهر نسبت به بی توجهی شهرداری اقدامات لازم را انجام دهند.

تعیین تعداد پیشنهادات توسط پیمانکاران دور از ذهن نیست

وی مخالفت خود را با طرح مناقصه آسفالت معابر چهار منطقه اهواز اعلام کرد و گفت: مخالفت من با این لایحه به این دلیل است که شورا به عنوان یک سازمان مردم نهاد باید اراده مردم را در اولویت قرار دهد. مردم و در این قانون اولویت مردم در آسفالت معابر است و کسانی که از بزرگترین مشکلات رنج می برند.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی شهرداران مناطق توسط پیمانکاران منصوب می شدند، ادامه داد: تفاوت فاحش قیمت کارشناسی با برنده مناقصه باید در این قانون بررسی شود تا در صورت مواجه شدن کارشناس، روند قیمت گذاری اصلاح شود. .

مهدوی بیان کرد: دور از ذهن نیست که پیمانکارانی که در گذشته توسط شهرداران مناطق مشخص شده اند، امروز نیز مناقصه را تعیین می کنند، به همین دلیل علاوه بر کارشناسان شهرداری، کارشناسان خارج از شهرداری نیز باید حضور داشته باشند. برای قیمت گذاری استخدام شد

برخی از قیمت های اعلام شده توسط کارشناسان نیاز به بازنگری دارند

رئیس کمیته عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز در این جلسه با اشاره به بررسی لایحه مناقصه آسفالت معابر در حال ساخت مناطق ۲، ۳، ۷ و ۸ گفت: ارزش این مناقصه ۴۸۱ میلیارد ریال و برنده مناقصه ۴۹۱ میلیارد ریال اعلام شد که علیرغم اینکه قیمت کارشناسی ۵۷۰ میلیارد ریال تعیین شده بود، ریال اعلام شد.

حمید داغلا با اشاره به اینکه برخی از قیمت های اعلام شده توسط کارشناسان نیاز به بازنگری دارد، افزود: اگرچه برخی از معابر تعیین شده برای آسفالت معابر در این قانون جزو اولویت های شهرستان نیست، اما به دلیل تکمیل زیرسازی این معابر او موافقت کرد که در خیابان ها، مقامات این جاده ها را آسفالت خواهند کرد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر اهواز در این جلسه با بیان اینکه هیچ یک از اعضای شورا مخالف آسفالت معابر نیستند، گفت: تفاوت فاحش قیمت پایه با قیمت کارشناسی مشکلی است که باید به صورت جدی بررسی شود.

محمدمهدی مطیعی با تاکید بر اینکه آسفالت اولویت اول شهر اهواز است ادامه داد: شهرداری دلیل تفاوت قیمت کارشناسی با قیمت پایه را مازاد بر توان در این قرارداد عنوان کرد که قابل قبول نیست.

لوایح باید به درستی در کمیته های تخصصی تجربه شود

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز همچنین با اشاره به اینکه ضربه زدن به لوایح و بحث کارشناسی باید در کمیته های تخصصی انجام شود، گفت: کار کارشناس خوب در کمیته ها انجام نمی شود و این روند نیاز به اصلاح دارد.

سیاواس محمودی ادامه داد: مدیریت صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز باید بر اساس قانون باشد و مدیریت صحن علنی شورا بر اساس قانون از وظایف رئیس شورا است.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر پیش نویس قوانینی که در صحن علنی مجلس ارائه می شود را مطالعه و قبل از تشکیل جلسه در آن حضور پیدا کنند.

در این جلسه لایحه قانون آسفالت معابر در حال احداث مناطق ۲، ۳، ۷ و ۸ مورد بررسی قرار گرفت و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به این قانون رای مثبت دادند ضمن اینکه مقرر شد معابر آسفالت شود. مسیرهای جدید باید بر اساس اولویت کار شود.

طرح قانون مزایده اموال اسقاط و غیرقابل استفاده مدیریت مرکزی املاک شهرداری و همچنین پیشنهاد الزام شهرداری به شناسایی و وصول مطالبات معوق شهرداری به عنوان اولویت اول برای جذب منابع درآمدی از دیگر موضوعات در دستور کار شهر اهواز بود. . شورا روزی که بالاخره تصویب شد به شورا رسید.