رژیم غذایی | رژیم تضمینی کاهش وزن آنلاین | متخصص تغذیه و تغذیه بالینی


رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع ، این به معنی مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افرادی که رژیم می گیرند می خواهند وزن کم کنند یا سریع وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند رژیم غذایی مناسب داشته باشند تا بدن و ذهن خود را سالم نگه دارند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال راه هایی برای افزایش وزن از طریق کاهش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با تغذیه مناسب برای رسیدن به این هدف و اندامی کامل آشنا کنیم.

رژیم غذایی

به طور طبیعی ، افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و لاغر نامیده می شوند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما چه نوع رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است؟

مردم می توانند اهداف رژیم غذایی خود را دنبال کنند بهترین توصیه های تغذیه ای مراجعه کنید و برنامه تغذیه ای تهیه کنید.

برنامه رژیم لاغری

برنامه رژیم لاغری سریع چیزی که دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند یک ضمانت است و برای یک فرد پس از کاهش وزن ، اگر از توصیه های مربوط به دوره رژیم غذایی خود پیروی کند و یک دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، احتمال بازگشت به وزن قبلی بسیار کم است. به

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای کاهش وزن در شکم و کشاله ران توصیه می کند برای بهترین نتیجه با فرد ورزش کنید.

ویژگی های تغذیه مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و … باشد.
  2. سه وعده غذایی و میان وعده اصلی بخورید.
  3. غذاهای چرب نخورید.
  4. در بهترین برنامه رژیم غذایی ، نباید از خوردن هر غذایی که برای بیمار مضر است خودداری کرد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش حجم کار ، بسیاری از افراد نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه به بخش مراجعه شود رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک خود ارسال کنید.

بعد از اینکه پزشک شما اطلاعات شما را مطالعه کرد ، یک رژیم غذایی مناسب برای شما تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. مطمئن باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که ارائه می دهید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • حالت منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

نحوه افزایش وزن با رژیم چاقی

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان بین 1600 تا 2400 و برای مردان بین 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، با مشورت با متخصص تغذیه ، افراد می توانند رژیم های چاقی ارزان و مناسب را در رژیم غذایی خود قرار دهند و تناسب اندام و افزایش وزن خود را بهبود بخشند.

تغذیه موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی حاوی کالری و پروتئین های متفاوتی است ، مصرف آن برای افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

لطفا توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و خوردن آن برای صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن برای افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و یکی از بهترین غذاهای کاهش وزن سریع است زیرا پخت آن آسان است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از مغز میوه و میوه های خشک است. گرانولای غنی از فیبر ، انرژی و پروتئین ، یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده موسلی معادل 450 کالری است و در صورت مخلوط شدن با شیر افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود از این غذا در میان وعده ها استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین ها و پتاسیم است که یک موز متوسط ​​آن حدود 100 کالری دارد.

این ماده حاوی پروتئین های سالم است و هنگام پخت و مزه آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین مواد غذایی برای افزایش وزن است و دسترسی به آن بسیار آسان است. یک تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ حاوی 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قندها است که برای افزایش وزن بسیار مثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی خود را کاهش دهید. هر روز غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به تعداد کالری ها توجه کنید. می توانید از متخصص تغذیه خود بخواهید کالری دریافتی شما را محاسبه کند. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. میان وعده های شور ، شیرین ، چرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب حاوی کالری بیشتری نسبت به آنچه فکر می کنید است ، بنابراین بهتر است آنها را با غذاهای سالم جایگزین کنید.
  • غذاهای سالم بخورید. خوردن 400 کالری در روز به شما کمک می کند تا سیر بمانید و به هدف کاهش وزن خود نزدیک شوید. در واقع ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، نه تنها بیشتر سیر می شوید ، بلکه احتمال خوردن نیز بیشتر می شود. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از سالم ترین غذاهایی هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • هنگام پخت و پز به میزان کالری آنها نیز توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که غذا با کره و پنیر پخته شود. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. به خاطر داشته باشید که روزه داری بهترین راه برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم ، به معنی محرومیت از غذا و رعایت رژیم غذایی سخت نیست. حفظ سلامت با خوردن عاقلانه از جمله مراقبت از اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای کامل و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده امکان پذیر خواهد بود.

رژیم متعادل ، از همه گروه های غذایی اصلی به میزان مناسب تشکیل شده و مواد مغذی ایده آل را در اختیار بدن قرار می دهد.
همه افراد متفاوت هستند و رژیم غذایی مناسب و سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی جامع که شامل همه گروه های غذایی می شود و دارای مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع و قند کمتر است می تواند به شما در داشتن یک زندگی سالم کمک کند.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل پایدار وزن کمک می کند

تعداد کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و وزن مورد نظر دارد که شامل غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

تنظیم میزان مصرف غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی سالم است و کنترل مصرف غذای شما به شما کمک می کند از غذاهای سالم تری برخوردار شوید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را برای بدن فراهم کند. غذاهای گیاهی نیز گرسنگی را به دلیل داشتن فیبر زیاد از بین می برند و هوس را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد غلات کامل ، آرد غلات کامل و بلغور ، می توانند خطر بیماری های قلبی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهند. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

مصرف چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که چربی روشن است برنامه غذایی سالم مهم است ؛ باید از انواع خاصی از چربی ها اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی اشباع با منشاء حیوانی و افزایش سطح کلسترول خون. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. به دلایلی نمی توان چربی های ترانس را مصرف کرد. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

مصرف غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا استفاده می شود و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از غذاهای فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، تنقلات و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در رژیم غذایی شما محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید