دکتر Anushe متخصص تغذیه باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار دقیق و دقیق ، بدترین دشمنان آنها هستند زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام ارزش و قیمت آنها را کاهش نمی دهد. چنین افرادی فکر می کنند که ارزش آنها بستگی به ترازویی دارد که روی آن قدم می زنند یا آینه ای که در آن نگاه می کنند. اگرچه ارزش آنها در آنچه برای آنها واقعی است یا در آنچه انجام می دهند نهفته است.

آنها از نظر اندازه بدن و مقیاس تخمینی خود مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن ارزش و تشویق می شود ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در میان افرادی که اضافه وزن یا چاقی دارند رایج باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

قسمتهایی از بدن که بیشتر ناراضی هستند معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، باسن و باسن هستند. نارضایتی از اندازه بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه درک نادرست از اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً افرادی را که سعی می کنند وزن زیادی از دست بدهند یا بدنی متناسب و استاندارد دارند ، تحت تأثیر قرار می دهد.

نارضایتی شدید از شکل ، شکل و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (DR) است که درصد کمی از زنان چاق را درگیر می کند.

افرادی که نگرش منفی نسبت به بدن خود دارند نسبت به افرادی که نگرش مثبتی نسبت به بدن خود دارند در برنامه های کاهش وزن موفق نیستند. مطالعه ای که بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و افرادی که از فرم بدن خود رضایت داشتند ، انجام شد ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی هستند ، موفق شدند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که در گروه مقابل ، این مقدار 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن با هدف بهبود ظاهر بدن معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن با رژیم غذایی و سلامت از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده اند ، افرادی که از آنها پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبت طولانی مدت را نشان می دهند.

مسائل مربوط به اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش وزن و حفظ آن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بوده است) می تواند منجر به اقدامات شدید و نامناسب در نتیجه افزایش وزن شود.

طرفداران رژیم غذایی سخت نسبت به افرادی که به رژیم غذایی خود پایبند هستند از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که رژیم غذایی سختی دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را دارند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن از آنچه برای یک شیوه زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند به یک چرخه اشتباه و منفی تبدیل شود. تصویر کاذب از بدن منجر به تصور اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس حقارت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه مستلزم جدی گرفتن اندازه بدن است.

بین اصطلاح “ظاهر” (یعنی ظاهر یک فرد) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمولاً هر شخصی از جنبه های خاصی از بدن خود ناراضی است. اما اگر این نارضایتی فرد را از درک خود و همچنین ارزش و قیمتی که برای خود تعیین می کند ، باز دارد و تعاملات اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا نکاتی درباره نحوه ظاهر شدن یا قرار ملاقات برای درمان آکنه آمده است ، به عنوان مثال:

  • لیستی از ویژگیهای خوب آن شخص تهیه کنید که بتواند به آنها افتخار کند. زیرا اینها ارزشهای واقعی هستند و نه تصویری از بدن شخص یا عددی که مقیاسها نشان می دهند.
  • برای یک لحظه تصور کنید که به دنیای کارمی ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن مانند گرفتن پهلوها با انگشتان دست یا تمرکز بر باسن ، باسن و شکم در مقابل آینه را متوقف کنید. (این منجر به درک نادرست و منفی از بدن می شود.)
  • از تمرکز روی یک نقطه تماس اجتناب کنید و در عوض کل بدن خود را به سمت بالا ببرید.
  • پهلوها و شکم خود را با دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل نادرست است و باعث تخیل کاذب دیگر می شود.
  • سعی کنید چشم خود را از بدن جدا نکنید و آن را جلوی آینه بچرخانید.
  • مثبت بیاندیش. اظهارنظرهای انتقادی درباره ظاهر بدن ، مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و زشت به نظر می رسم” ، فقط درک منفی شما را از بدن تقویت می کند. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات مربوط به بدن تهیه کنید و از عبارات منفی خودداری کنید. کلمات انتقادی اغلب گفته می شود. آنها باورپذیرتر می شوند و تأثیر آنها دائمی می شود. هنگام توصیف بدن خود ، از اصطلاحات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، مثلاً بگویید که من 90 کیلوگرم هستم یا به من بگو من همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشم و امیدوارم لباس های شیک و شیک تری بپوشم.
  • مانند یک دوست محترم با خودتان با احترام رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. تعامل اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید اهداف مهمی برای افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. هدف گذاری آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به سایر نکات مثبت و قابل توجه در ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و … توجه کنید.
  • به فعالیتها و کارهایی فکر کنید که قبلاً از آنها لذت می بردید و اکنون آنها را ترک کرده اید ، آنها را به تعویق انداخته و دوباره انجام دهید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بیشتر از بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و … این به شما کمک می کند تا احساس سلامتی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید