دکتر تغذیه استرس و چاقی انوشه


استرس و موانع سریع زندگی در رژیم کاهش وزن
افراد عجول و شلوغ در انجام چندین کار با هم عالی هستند و ماهرانه کار می کنند. آنها در تمام زندگی خود عجله دارند و مشغول هستند. این افراد اصطلاحاً دیر می گویند و می خواهند زودتر بروند وقتی برنامه ای برای کاهش وزن ندارند و حتی به آن فکر نمی کنند. آنها به سختی می توانند استراحت کنند. آنها می دانند که باید آهسته تر حرکت کنند و زندگی خود را متعادل کنند. اما آنها نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند.
با وجود دستگاه های پیشرفته مدرن مانند رایانه ، تلفن های همراه و رسانه هایی که به ما در صرفه جویی بیشتر زمان کمک می کنند. اما ما احساس می کنیم که بیشتر اوقات مورد حمله و زندان قرار می گیریم. بسیاری از مردم بیشتر کار می کنند و کمتر می خوابند و این ریتم زندگی منجر به استرس بیشتر در ارتباط با رژیم های ناسالم و کم تحرک شده است.
این حالت “زمان خستگی” نامیده می شود ، هنگامی که منابع انرژی بدن به دلیل برنامه ریزی گیج کننده به پایان می رسد و شما احساس تخلیه می کنید. در این حالت ، فرد به دنبال دریافت انرژی کمکی از غذا است. خواب نامناسب و نامنظم با افزایش وزن و چاقی ارتباط دارد. خواب کوتاه با افزایش وزن ، چاقی ، افزایش اشتها و خطر دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است.
بیایید نگاه تازه ای به زندگی خود داشته باشیم
برای تغییر رفتار ، ابتدا باید از رفتارها و موقعیت های استرس زا در زندگی آگاه شویم که تعادل زندگی را بر هم می زند. یکی از راه های تشخیص اینکه آیا تعادل در زندگی شما وجود ندارد ، تهیه لیست و تجزیه و تحلیل شخصیت و شیوه زندگی است. برای تعیین چگونگی ارزیابی این امر ، می توان آن را به چهار جنبه زندگی تقسیم کرد ، مانند 1 – خویشاوندان ، بستگان و روابط شخصی 2 – کار 3 – مسائل معنوی و جنبه های معنوی و معنوی زندگی 4 – مسائل شخصی اعلام شده.
بنابراین ، ممکن است س askال شود که چقدر زمان برای هریک از این جنبه ها صرف می شود؟ آیا او بیش از حد به چیزی توجه کرده بود؟ کدام یک از این جنبه ها بیشترین استرس را ایجاد می کند؟ چه چیزی به فرد در کنترل استرس کمک می کند و به او نشاط و لذت می بخشد؟ او دوست دارد برای کدام یک از جنبه های زیر ارزش بیشتری قائل شود و به چه چیزی کمتر توجه می کند؟ توجه به آنها می تواند به تغییر رفتار و بهبود شیوه زندگی ناسالم و عادات غذایی و برنامه های کاهش وزن کمک کند.
در وقت خود صرفه جویی کنید
تفکر بیشتر به یک زندگی هدفمند و متعادل کمک می کند. آگاهی ذهنی ، دقت و آگاهی از آنچه اتفاق می افتد منجر به بهبود خلق و خو و کاهش استرس می شود. مدیتیشن ذهنی می تواند یک رفتار شناختی قوی باشد که پاسخ افراد را به رویدادهای زندگی تغییر می دهد.
نتایج یک مطالعه شامل افرادی که دارای یک یا چند مورد از بیماری های قلبی بودند نشان داد که روش هایی مانند مدیتیشن ذهن آگاهی ، تمرینات آرامش بخش و مدیریت استرس برای برنامه کاهش وزن ، آموزش بهداشت ، افزایش فعالیت بدنی و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی بیماری ها کمک کردند. بسیاری از آنها را.
سعی کنید بیشتر تمرکز کنید و بیشتر حواس تان باشد.
آگاهی و ذهن آگاهی به شما کمک می کند تا بهتر با دیگران ارتباط برقرار کرده و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. سعی کنید هنگام تمرکز بر چیزی نفس های عمیق بکشید و این را به عنوان یک مهارت آرامش بخشی یاد بگیرید.
توجه کنید که چقدر به گذشته فکر می کنید و در گذشته زندگی می کنید. به عنوان مثال ، رژیم غذایی بدی که در گذشته داشته اید یا دوره های پرخوری که در گذشته داشته اید یا چقدر به آینده فکر می کنید و آیا این آینده نگری شما را از درک حال بازداشته است؟ آیا بر زمان حال تمرکز کرده اید؟
به عنوان مثال ، به جای گفتن اینکه چرا من همیشه نمی توانم وزن کم کنم (در گذشته به دلیل شکست های قبلی) یا اگر وزنم را کم کردم ، وزنم برمی گردد و چاق می شوم (زندگی در آینده و ترس خیالی) ، می توان گفت : چه کارهای کوچکی می توانم انجام دهم چه کارهایی می توانم برای کمک به کاهش وزن انجام دهم؟ (حاضر).
به دنبال پشتیبانی باشید
افراد عجول و شلوغ عادت دارند بیشتر کارها را به تنهایی انجام دهند و از دیگران کمک نمی گیرند ، برای مثال ، نمی توانند وقت خود را با یک همکار یا دوست هماهنگ کنند تا عصرانه با هم قدم بزنند.
در یک مطالعه مشخص شد که مردان بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا نسبت به افرادی هستند که زمانی که از حمایت اجتماعی در محل کار برخوردار نبوده و تحت فشار بودند.
کاهش حمایت اجتماعی از تغذیه سالم و ورزش مانع شناخته شده ای برای برنامه های کاهش وزن و حفظ وزن است.
با افرادی که مثبت فکر می کنند و اطمینان دارند که به شما کمک می کنند زندگی سالم داشته باشید صحبت کنید (افراد منفی مانع کاهش وزن می شوند).
با افرادی که دوستشان دارید وقت بگذرانید و از کسانی که انرژی شما را تخلیه می کنند دوری کنید.
آرام باشید و انرژی بگیرید
خواب و استراحت کافی به شارژ باتری افراد شلوغ کمک می کند. این به شما کمک می کند غذای بهتری انتخاب کنید و در طول روز بیشتر ورزش کنید (برای مثال پیاده روی به جای تاکسی). فعالیتهای ذهنی-جسمانی مانند تمرینات مذهبی ، یوگا ، تای چی ، تمرینات آرامش بخش پیچیده ، مدیتیشن و حتی ماساژ می تواند به فرد کمک کند تا از آرامش و رهایی از زندگی روزمره خلاص شود.
برای افراد شلوغ ، ورزش منظم بهترین راه برای شارژ مجدد و بهبود روحیه آنها است.
خواب کافی در شب ضروری است. نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است. کیفیت خواب بسیار مهمتر از مدت زمان خواب است.
چند ساعت قبل از خواب از خوردن و خوردن هر چیزی که باعث اختلال در خواب می شود ، مانند مواد کافئین دار مانند قهوه ، چای ، شکلات ، خودداری کنید. افرادی که به کافئین حساس هستند باید خوردن یا نوشیدن غذاهای کافئین دار را حتی زودتر از این ساعات متوقف کنند. 3 ساعت قبل از خواب ورزش را متوقف کنید. قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید. یک محیط خواب آرام ، تاریک و راحت ایجاد کنید تا انرژی لازم را برای شروع روز بعد داشته باشید و برنامه کاهش وزن و ورزش خود را ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید