حقایقی در مورد نقش تغذیه ای و خواص زیتون


به گزارش خبرنگار ایمنا ، روغن زیتون این یک محصول قدرتمند و خوشمزه است که می تواند برای بدن انسان مفید باشد و فواید زیادی دارد ، مانند پیشگیری از پوکی استخوان ، پیشگیری از سرطان های متعدد ، کاهش التهاب و آرتروز ، بهبود سیستم گوارش ، تسکین واکنش های آلرژیک ، بهبود جریان خون ، محافظت در برابر قلب بیماری ، افزایش عملکرد شناختی دارد ، با عفونت ها مبارزه می کند و فشار خون را کاهش می دهد.

انواع مختلفی از زیتون وجود دارد و برخی از آنها ممکن است حاوی ترکیبات و اجزای کم و بیش مهمی باشند. اما همه این گونه ها دارای عناصر خاصی هستند که آنها را برای سلامت انسان مفید می کند.

می توانید زیتون را به سالاد ، ساندویچ یا تنقلات اضافه کنید. از روغن آن برای تهیه غذاهای مختلف استفاده می شود ، هر قسمت از زیتون برای سلامتی مفید و م effectiveثر خواهد بود و مردم در سراسر جهان هزاران سال است که از زیتون قدردانی می کنند.

ارزش غذایی زیتون:

مزایای بهداشتی و درمانی زیتون عمدتا به دلیل وجود مواد مغذی ، مواد معدنی ، ویتامین ها و ترکیبات آلی مانند آهن ، فیبر ، مس ، ویتامین E و سایر ترکیبات است. فنولیک، اولیچ اسید و ضد این یکی دیگر از عوامل اکسید کننده است. بیایید نگاهی به فواید زیتون بیندازیم. درصد مورد نیاز بدن در هر 100 گرم زیتون.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در زیتون:

ویتامین E 19 درصد

ویتامین A هشت درصد

ویتامین A 2 درصد

ویتامین B ۶ 2 درصد

زیتون منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی است که برخی از آنها در طول فرآوری زیتون به آن اضافه می شود.

ویتامین E: میوه های پرچرب معمولاً سرشار از این آنتی اکسیدان های قوی هستند.

اهن: زیتون سیاه منبع خوبی از آهن است. آهن برای انتقال اکسیژن در خون ضروری است.

مس: کمبود مس در رژیم غذایی غربی رایج است. کمبود مس می تواند خطر بیماری های قلبی را افزایش دهد.

کلسیم: کلسیم فراوان ترین ماده معدنی در بدن انسان است. کلسیم برای عملکرد استخوان ها ، ماهیچه ها و سیستم عصبی ضروری است.

سدیم: معمولاً زیتون به دلیل بسته بندی آب نمک سرشار از سدیم است.

حقایقی در مورد نقش تغذیه ای و خواص زیتون

سایر ترکیبات گیاهی مغذی

زیتون حاوی بسیاری از مواد مغذی گیاهی و آنتی اکسیدان ها است.

اولئوروپین: این ترکیب فراوان ترین آنتی اکسیدان در زیتون نارس است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

هیدروکسی تیروزول: در مرحله رسیدن زیتون اولئوروپین می شکند و هیدروکسی تیروزول می شود. این آنتی اکسیدان فواید زیادی نیز دارد.

تیروزول: رایج ترین آنتی اکسیدان در زیتون رسیده یافت می شود. با این حال ، خواص این آنتی اکسیدان عالی است. هیدروکسی تیروزول نه ، اما فواید زیادی دارد ، از جمله جلوگیری از بیماری های قلبی.

اسید اولونالیک: این آنتی اکسیدان می تواند در جلوگیری از آسیب کبدی ، تنظیم چربی خون و کاهش التهاب م effectiveثر باشد ، به همین دلیل یکی از مهمترین خواص زیتون است.

کوئرستین: این ماده مغذی می تواند در کاهش فشار خون و سلامت قلب موثر باشد.

زیتون بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای است و فواید آن برای سلامتی بی شمار است. زیتون به سلامت قلب و جلوگیری از سرطان کمک می کند.

فواید زیتون برای سلامتی

زیتون بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای است ، مزایای سلامتی زیتون بی شمار است ، مهمترین فواید زیتون برای سلامتی عبارتند از:

بهبود سلامت قلب

زیتون سرشار از اسیدهای چرب تک اشباع نشده است. این اسیدهای چرب در واقع نوعی چربی هستند که کلسترول LDL (بد) را کاهش داده و در عین حال کلسترول HDL (خوب) را نیز حفظ می کنند. از سوی دیگر ، خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی است. پلی فنول ها موجود در زیتون برای استرس اکسید کننده و از التهاب مزمن محافظت می کنند ، که یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی عروقی است.

بهبود جریان خون

ترکیبات گیاهی موجود در زیتون می تواند تولید اکسید نیتریک را افزایش داده و در نتیجه با افزایش جریان خون به ماهیچه ها ، عملکرد عروق را بهبود بخشد. برای سلامتی کوتاه مدت و بلند مدت مفید است.

افزایش التهاب

پلی فنول ها زیتون با جلوگیری از آسیب به بافت اندام به کاهش التهاب مزمن کمک می کند. زیتون به دلیل نقش کلیدی خود در رژیم غذایی مدیترانه ای بر اساس سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل برای حفظ سلامت بدن شناخته شده است. به همین دلیل مهم است که بر مصرف آنها در رژیم غذایی خود تمرکز کنید ، خواه میان وعده باشد یا یک وعده غذایی کامل.

استخوان های خود را قوی کنید

پلی فنول ها زیتون همچنین می تواند با کاهش آسیب بافتی ، تراکم استخوان را افزایش دهد. علاوه بر این ، رژیم غذایی مدیترانه ای خطر شکستگی استخوان را در افراد مسن کاهش می دهد.

بهبود سلامت مغز

این میوه حاوی ویتامین E است ، یک آنتی اکسیدان که ادراک را بهبود می بخشد و مصرف آن خطر بیماری های شناختی را کاهش می دهد. علاوه بر این ، رژیم هایی که روغن زیتون منبع اصلی چربی آنهاست با خطر کمتر ابتلا به آلزایمر ارتباط دارند.

احساس سیری دلپذیری ایجاد کنید

با مصرف روغن زیتون هنگام پخت و پز ، می توانید با رژیم غذایی مناسب احساس سیری دلپذیری را به دست آورید. چربی های خوش طعم موجود در زیتون باعث می شود احساس سیری طولانی تری داشته باشید و بنابراین احتمال از دست دادن سلامتی شما کمتر است.

کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان

مزایای میوه ها و سبزیجات هنگامی آشکار می شود که در انواع غذاها و میان وعده ها استفاده شود. غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ، مانند زیتون ، هم با محافظت از DNA سلولی ، که به طور بالقوه از رشد تومور جلوگیری می کند ، و هم با کاهش استرس ، احتمال ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش می دهد. اکسید کننده، نزول کردن.

قند خون خود را تنظیم کنید

مصرف روغن زیتون به دلیل عملکرد صحیح انسولین می تواند سطح قند خون را کاهش دهد ، به ویژه حدود دو ساعت بعد از غذا. اسید چرب اولیک آنها به سلامت قلب شما کمک می کنند و پلی فنول های موجود در زیتون نیز می توانند کمک کنند. تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از چربی های غیر اشباع غنی از آنتی اکسیدان ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

افزایش جذب سایر مواد مغذی

با افزودن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به یک سالاد یا سرخ کردن سبزیجات سبز کم رنگ در آن می توانید بیشتر به دست آورید. کاروتنوئیدهاکه برای سلامت چشم مفید بوده و طول دوره بیماری را کوتاه می کند.

مشخصات فنی ضد زیتون باکتریایی:

اولئوروپین این یک ترکیب شیمیایی با ارزش در زیتون است که دارای خواص است. ضد باکتریایی است. خوردن مقدار زیادی زیتون می تواند بدن شما را در برابر انواع عفونت ها و باکتری ها محافظت کند.

روغن زیتون؛ پادشاه روغنهای گیاهی

خواص درمانی اسانس ها از دیرباز شناخته شده است.

– سلامت ناخن را افزایش می دهد

– جلوگیری از سرطان سینه

– پیشگیری از بیماری آلزایمر

– تقویت استخوان ها

– جلوگیری از دیابت

– درمان افسردگی

– کمک به کاهش وزن

– کنترل کلسترول

– یبوست را از بین ببرید

هشدار مصرف زیتون:

در حالی که زیتون به طور کلی برای بدن بسیار مفید است ، آلرژی فصلی وجود دارد که می تواند با گرده درختان زیتون مرتبط باشد. این باعث ایجاد حساسیت در افراد مختلف می شود. روغن زیتون همچنین حاوی اسیدهای قوی و ترکیبات آلی است که برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود. در صورت مصرف ، سعی کنید از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید و قبل از مصرف حتماً با پزشک خود مشورت کنید. سرانجام ، سدیم زیتون زیاد است که می تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری های قلبی عروقی مضر باشد ، با این تفاوت که زیتون برای دیگران بسیار مفید است.

حقایقی در مورد نقش تغذیه ای و خواص زیتون

عوارض جانبی خوردن زیتون

مردم معمولاً با خوردن زیتون مشکلی ندارند ، اما نمک زیاد زیتون شور می تواند برای برخی افراد مشکلاتی ایجاد کند ، به عنوان مثال:

۱ حساسیت

حساسیت به درخت زیتون شایع است ، اما حساسیت به خود زیتون نادر است. با این حال ، افرادی که به زیتون حساسیت دارند ممکن است واکنش های آلرژیک در دهان و گلو تجربه کنند.

۲ فلزات سنگین

زیتون ممکن است حاوی فلزات سنگین و مواد معدنی مانند بور ، گوگرد ، شیشه و لیتیوم بودن. مصرف زیاد فلزات سنگین می تواند منجر به سرطان شود. در بیشتر موارد ، محتوای فلزات سنگین در زیتون کمتر از حد مجاز است ، بنابراین زیتون یک غذای سالم است.

۳ اکریلیک امید

برخی تحقیقات درباره ارتباطات اکریلیک امید آنها به بروز سرطان اشاره می کنند ، در حالی که برخی دیگر از مطالعات اخیر این ارتباط را زیر سوال برده اند. با این حال ، کارشناسان مصرف را توصیه می کنند اکریلیک امید رژیم غذایی افراد را محدود کنید. انواع خاصی از زیتون ، از جمله زیتون سیاه کالیفرنیا ، به مقدار زیادی رسیده می شوند. اکریلیک امید افزایش دادن.

دیدگاهتان را بنویسید