تغذیه با شیر مادر و ناشتا برای مادران باردار و شیرده


تغذیه با شیر مادر بهترین رژیم غذایی برای رشد نوزاد است. با توجه به اهمیت شیر ​​مادر برای نوزادان ، به ویژه بالای شش ماه زندگی اول (هنگامی که نوزاد منحصراً از شیر مادر تغذیه می شود) و نگرانی های مادر شیردهی در ماه رمضان بر تأثیر روزه بر کمیت و کیفیت شیر آنها باعث نگرانی از گرسنگی می شود.

در اینجا چند س generalال کلی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود:

آیا می توانیم روزه بگیریم؟

به گفته کارشناسان ؛ روزه گرفتن برای مادری سالم که بچه سالم دارد اگر در طول ساعات بسون به اندازه کافی غذای سالم و مایعات دریافت می کنید افطار قبل از سحر مشکلی ندارد.
اگر مادر یا کودکی دارای بیماری یا مشکل خاصی هستند ، باید با پزشک مشورت کنند. تصمیمات خود را در مورد روزه بگیرید.
اگر مادر کم وزن است ، کم خونی ، کمبود کلسیم ، ضعف مداوم یا دارای یک بیماری خاص (به ویژه دیابت شیرین) است. کودک ضعیف و کم وزن یا بیمار این دارد؛ اگر مادر در دوران بارداری دچار کم خونی بود و اکنون فرزند او است ، ذخایر آهن پایین ، او ابتدا باید به سلامت خود و فرزندش فکر کند گرسنگی نکشیدن بهتر است. به خصوص در 6 ماه اول زندگی نوزاد وابستگی کامل به شیر مادر.
اگر تغذیه مادر ناقص و صحیح باشد ، بدن مادر از منابع ذخیره می شود شاید من خودم ترکیب شیر را تکمیل می کردم ، شاید باعث پوسیدگی دندان ، ریزش مو و پوکی استخوان در مادر و نوزاد می شود. اگر این مدل معیوب است و مادر روزه است ، مامان قطعا صدمه می زند.

** به طور خلاصه ، اگر مادر می تواند در طول روز بدون آسیب رساندن به سلامتی مقدار مناسب شیر کودک را خود تامین کنید ، روزه گرفتن پایین تر است خیر مادران شیرده می توانند با تغذیه مناسب مایعات کافی دریافت کنند ،هنگام روزه داری فعالیت بدنی خود را کاهش دهید و به جای آن تلاش کنید در طول روز به نوزاد خود شیر دهید ، شب بین افطار و شکر ، شما روزه می گیرید عبور از آنها برای آنها راحت تر است.

آیا کیفیت و حجم شیر تغییر می کند؟
ارائه نظر کلی در مورد همه مادران غیرممکن است زیرا این نوعی مشکل است. تغذیه و ذخایر فیزیکی مادر بازگردانده می شود. آیا تحقیقات خود را انجام دادید؟ درک اجزای ضروری شیر هنگام روزه داری چشم شما را به طور چشمگیری تغییر می دهد نمی گیرد.
تغییر حجم شیر از مادر به مادر دیگر متفاوت است ، اما معمولاً کوچک است. آنها تولید شیر را کاهش می دهند. این امر در مورد تغذیه و مایعات نیز صدق می کند. مصرف و فعالیتهای روزانه مادر برمی گردد.

آیا سن کودک مهم است؟

نوزاد فقط تا 4-6 ماهگی از شیر مادر تغذیه می کند و پس از آن به تدریج ، غذاهای مکمل دریافت می کند. توصیه اکثر متخصصان: اگر کودک شما غذای کمکی نمی خورد گرسنگی نکشید. زیرا امکان پذیر است او نمی تواند به کودک شیر بدهد.
تصمیم برای قحطی مادر از 6 تا 12 ماهگی وضعیت و رشد نوزاد بستگی به وضعیت مادر و حجم شیر دارد. اگر بچه باید وزن و قد خوبی داشته باشد و خوب غذا بخورد ، مادر. روزه گرفتن مشکلی ندارد.
از یک سالگی و بالاتر به عنوان بخش اصلی تغذیه ، غذا و شیر مادر نوزاد. کمتر از قبل غذا بخورید ، با یک رژیم غذایی سالم و کافی ، می توانید سریع ، آسان.
به طور کلی ، مادران شیرده با تغذیه مناسب ، دریافت مایعات کافی ، فعالیت بدنی را در طول روز کاهش دهید و سعی کنید شب ها بخوابید تا در طول روز. بین افطار و شکر به نوزاد خود شیر دهید ، روزه گرفتن برای او راحت تر است.

آیا وزن نوزاد و مادر هنگام روزه داری مهم است؟

وزن نوزاد هنگام تولد و زمانی که مادر تصمیم گرفت از گرسنگی بماند یک عامل م inثر در تصمیم گیری اگر وزن نوزاد کمتر از وزن مورد نظر است چه سن باشد و چه منحنی رشد که نشان دهنده سوء تغذیه است ، اینطور است هنگام تصمیم گیری درباره روزه گرفتن ، این س shouldال باید به عنوان یک شاخص مهم در نظر گرفته شود. در نظر گرفته شود. در چنین شرایطی ، حتی اگر کودک یک ساله باشد دوم غذا است ، روزه گرفتن برای مادر مضر است. گاهی مثل یک خانم می آید و می گوید بچه من 8 ماهه است و فقط شیر می دهد. او هیچ غذایی نمی خورد و وضعیت نشان می دهد که کودک ضعیف و کوتاه قد است. وزن ، در اینجا مادر مجبور نیست گرسنگی بکشد یا می تواند یک روز را دوست داشته باشد در ضمن ، سریع. یا به عنوان مثال ، اگر مادر بدن و وزن ضعیفی برایاو بسیار کوچک است و دارای یک نوزاد 8 ماهه است. باز هم ، روزه توصیه می شود. گریه نکن.

آیا ساعات روزه داری و زمان سال در ماه رمضان است؟ مهم است؟

می توانید بله بگویید ؛ زیرا تابستان علاوه بر ساعات بیشتری است شما گرسنه و تشنه می مانید و گرما همچنین باعث تبخیر بیشتر آب بدن شما می شود. او مادر می شود. بنابراین در ساعات بین افطار و شکر مراقب باشید. نیازهای بدن خود را برآورده کنید ، در غیر این صورت نمی توانید شیر کافی به نوزاد خود بدهید. شما آنجا نخواهید بود.
اکنون که ما در فصل بهار هستیم و شما حدود 15 ساعت گرسنه هستید ، اگر می خواهید روزه بگیرید ، یادتان باشد مایعات کافی بنوشید. بهترین و مهمترین این مایعات آب است. سعی کنید تشنگی خود را برای آب میوه برطرف کنید از غذاهای خانگی که قند کمی دارند استفاده کنید. نوشیدنی های خوش طعم را امتحان کنید نمونه هایی از انواع مختلف عرق (گربه ، نسترن و …) همراه با تخم مرغ آبدار و خاکشیر. غذاهایی را که حاوی نمک های مختلف هستند بخورید.

اخرین حرف:

با پزشک خود مشورت کنید. اگر نمی توانستید روزه بگیرید ناامید نشوید زیرا خدا برای شما و فرزند شما روزه می گیرد.
ترجیح داده شده (آیات 183 و 184 سوره بکر). ناراحتی و استرس که برتون از ماندگاری رنج می برد ، که می تواند باعث ترشح شود شیر دهید یا باعث بی اشتهایی شوید.

برات آرزوی خوشبختی و سلامتی دارم

دیدگاهتان را بنویسید