بیایید در مورد آکنه صحبت کنیم – JSHealth


درک این نکته بسیار مهم است که پوست به دلیل ماهیت خود “کامل” نیست. پوست باید دارای بافتی مانند منافذ ، خطوط ریز ، خال ، کک و مک و لک باشد. هدف دستیابی به رنگ “بی عیب” نیست ، بلکه حفظ و حفظ سلامت پوست است. چشمک ها زیبایی شما را کمتر نمی کنند. آکنه در واقع یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، با این حال ، علاوه بر ایجاد درد یا ناراحتی ، در واقع می تواند بر اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد. بیایید نگاهی بیندازیم که چیست و برخی از راههایی که می توانید در صورت داشتن آکنه از سلامت پوست جلوگیری کنید.

آکنه چیست؟

آکنه وضعیتی از فولیکول مو ، ساقه مو و غده چربی است که هم ضایعات غیر التهابی و التهابی و هم درجات مختلف زخم ایجاد می کند. تغییر ساختار کراتینه شدن فولیکول مو می تواند مانع تولید سبوم (ماده ای که باعث تولید چربی در پوست ما می شود) شود. این یک بیماری بسیار شایع است که اغلب در دوران نوجوانی رخ می دهد.

آکنه می تواند منجر به اعتماد به نفس ضعیف ، اضطراب ، ناامنی شود و بر کیفیت زندگی شما تأثیر منفی بگذارد.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، بهداشت و تعریق زیاد ایجاد شود. اتخاذ رژیم غذایی و انتخاب شیوه زندگی می تواند به شما در دستیابی به پوستی سالم کمک کند.

نکات رژیم غذایی برای آکنه

  • شاخص قند خون را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که بار قند خون و شاخص گلیسمی رژیم غذایی به طور کلی ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به سطح انسولین بالاتر از حد طبیعی شود ، که می تواند باعث افزایش تولید آندروژن ها و ماده ای شود که پوست ما را چرب به نظر می رساند و در ایجاد آکنه نقش دارد.

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 در نتیجه رژیم غذایی یکی از عوامل منجر به التهاب است. مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند تولید واکنش های ضد التهابی را که می تواند بر روی آکنه اثر درمانی داشته باشد ، سرکوب کند. بالاترین منابع امگا 3 شامل ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و تا حدی تخم مرغ ، روغن زیتون فوق بکر ، دانه های چیا و دانه های کتان است.

راههای گنجاندن این غذاها در رژیم غذایی:

– ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو و روغن زیتون روی آن بریزید

– تخم مرغ با آووکادو روی نان تست غلات کامل

– چیا / کدو تنبل / دانه کتان ، روی فرنی / اسموتی / ماست بپاشید

  • این آنتی اکسیدان ها را وارد کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد و آنتی اکسیدان ها در درمان و درمان آکنه مفید باشند. از غذاهای رنگ روشن لذت ببرید ، هر چه رنگ بیشتری داشته باشید ، آنتی اکسیدان های بیشتری وجود دارد.

نکات سبک زندگی برای آکنه

اطمینان حاصل کنید که پوست خود را با پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (بدون عطر ، الکل و پارابن) بشویید.

  • بهداشت پوست را رعایت کنید

شما می خواهید از حوله صورت و بدن جداگانه برای کاهش انتشار باکتری استفاده کنید و حداقل هفته ای یکبار حوله صورت و روبالشی خود را بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های سلامت شما از جمله روده و پوست شما تأثیر بگذارد ، بنابراین تمرین تکنیک های مدیریت استرس به صورت روزانه مفید است. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری ، ورزش ، معاشرت با عزیزان یا طبیعت همگی راه های بسیار خوبی برای کاهش استرس در زندگی شما هستند.

تحت هدایت یک متخصص مراقبت های بهداشتی ، می توانید گیاهان و مواد مغذی خاصی را پیدا کنید که ممکن است به شما کمک کند. روی درمانی است که علائم آکنه ، جوش و بثورات کوچک پوستی را برطرف می کند. بیدمشک یکی دیگر از مواد عالی است که به طور سنتی در طب گیاهی غربی برای تسکین درد استفاده می شود. بثورات جزئی پوستی

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در بیماران بزرگسال Int J زن درماتول… 2017؛ 4 (2): 56-71. ارسال شده در 23 دسامبر 2017

Ayer J. ، Burroughs N. Acne: More than Skin. دانشجوی دکتری مد جی… 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kukharska A. ، Shmurlo A. ، Sinska B. ارزش رژیم غذایی در درمان و درمان نشده آکنه ولگاریس. پستپست درماتولت آلرگول… 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

کمان V.P. ، Joshi SS ، Shalita A.R. رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. جولای 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید