بهترین رژیم لاغری نوجوان روش لاغری نوجوان _من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و افراد برای زندگی سالم و شاد به مراقبت های ویژه ای در هر مرحله از زندگی نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوران زندگی باشد ، زیرا در این مرحله نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات ، زیرا ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، قطعاً به مراقبت و رژیم غذایی خاص ، سالم و متعادل نیاز دارد.

بنابراین دریغ نکنید و اگر نهال نوزاد جدیدی در خانه دارید ، حتماً در مورد رژیم غذایی متنوع و متعادل برای او فکر کنید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی گرفته تا عادات رفتاری و غذایی دریافت کند. برای اینکه یاد بگیرید چگونه اجازه دهید بدن نوجوان شما به درستی رشد کند تا در سنین جوانی رشد کند ، مقاله زیر را حتما بخوانید.

امروزه به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره به دلیل مرحله رشد و بلوغ ، این امر به ویژه حساس است. به نظر می رسد که تنها تضمین سلامت و جوان بودن جوانان تنها می تواند یک رژیم غذایی سالم و مغذی باشد. اگر می خواهید کودکان چاق و سالم تربیت کنید ، با ما همراه باشید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به معنای کنار گذاشتن غذاهای خوشمزه و به خصوص مورد علاقه برای نوجوانان نیست. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید ، نوجوانان نباید از این غذاها دست بکشند ، فقط باید کمتر غذا بخورند و در عوض از روشی برای جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین استفاده کنند. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما می تواند در رژیم غذایی نوجوان شما گنجانده شود.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم سالم و متعادل برای نوجوانان تنها راهی است که باید رعایت کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ به نوجوانان آورده شده است:

رژیم لاغری برای نوجوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم غذایی شامل حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند و همچنین بر رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ تأثیر منفی می گذارد ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و ممکن است در طول روز به دلیل گرسنگی تحریک پذیرتر شوید. یک میان وعده بخورید. صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید.

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. اگر حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید ، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین بهترین غذاهای رژیمی در دوران نوجوانی است.

تنقلات سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های پر کالری که دارای چربی ، قند و نمک زیاد هستند ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، کلوچه و نوشابه ها را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را مرطوب کنید

به یاد داشته باشید که در نوجوانی ، بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایع بنوشد. آب و شیر کم چرب نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در نوجوانی ، مراقب آب میوه باشید ، زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، حاوی مواد شیرین است. مقدار کل نوشیدنی های مخلوط تهیه شده از آب میوه ها ، آب سبزیجات و اسموتی ها نباید از 150 میلی لیتر در روز بیشتر باشد که به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم غذایی برای چاقی در نوجوانان

همانطور که افزایش وزن نوجوانان باید کنترل شود ، کاهش وزن و مدیریت بلوغ نیز در نوجوانان ضروری است. آنچه در زیر ذکر شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوانان ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است دچار کمبود آهن شود. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین ، آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و محصولات لبنی مختلف یافت می شوند. همچنین مراقب منابع غنی ویتامین D باشید علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری مدرن خودداری کنید!

رژیم های کاهش وزن که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد بسیار محبوب شده اند. اما مراقب باشید ، زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی نامتعادل هستند. این بدان معنی است که شما می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهم را در نتیجه این رژیم ها از دست دهید. رژیم های مد روز نیز بیشتر بر نتایج کوتاه مدت متمرکز هستند ، بنابراین در نهایت وزن شما باز می گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان سایت و رژیم های من کمک بگیرید ، آنها رژیم های استاندارد و سالمی را با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید