برترین گرایش های غذایی TikTok توسط متخصصان تغذیه رتبه بندی شده است


TikTok به منبع جدیدی از گرایش ها تبدیل شده است که تقریباً در هر زمینه ای از مد و زیبایی گرفته تا موسیقی و رقص و البته غذا ، می تواند پیشرفت کرده و مورد توجه قرار گیرد. برخی از گرایش های غذایی در TikTok شما را متعجب خواهد کرد که چرا تا به حال به آنها فکر نکرده اید ، در حالی که برخی دیگر ممکن است باعث شوند که سر خود را خراش دهید. اما آنها چقدر سالم هستند و ارزش امتحان کردن را دارند؟ ما با Gabi Vaka-Flores ، RDN ، CLE ، متخصص تغذیه ، رژیم درمانی و متخصص آموزش در HUM تماس گرفتیم تا در مورد تغذیه پشت برخی از گرایش های تغذیه ای برتر TikTik صحبت کنیم. ببینید چگونه جمع می شوند.

Hack Tortilla Wrap

برای امتحان روش پیچیدن نان ، یک برش از مرکز آن را تا لبه برش دهید. سپس ، بصورت بصری کیک را به چهار قسمت تقسیم کنید. هر ربع را با مواد مختلف پر کنید و از جادوی اریگامی برای تا کردن یک ربع در یک زمان و سرخ کردن استفاده کنید.

چرا در تمام این مدت quesadilla را به چهار قسمت تقسیم کرده اید؟ به نظر می رسد که ممکن است برای کمک به شما در تعادل بشقاب شما ارزش داشته باشد.

واکا فلورس توضیح می دهد: “توصیه می کنم از وجود سبزیجات در یکی از ربع ها مانند فلفل دلمه ای خرد شده یا اسفناج اطمینان حاصل کنید.” “سایر چهارگوش ها فرصتی عالی برای شامل پروتئین بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون و چربی های سالم مانند آووکادو فراهم می کند.”

نقص؟ او می گوید: “این دستور غذا نیاز به یک تورتیلا آرد بزرگ دارد که متأسفانه به اندازه غذای ذرت سالم نیست.” واکا فلورس توصیه می کند به دنبال تورتیلا های آردی با فیبر بالا باشید ، اما در کل می گوید این می تواند یک وعده غذایی متعادل باشد.

“تکه های طبیعی”

اگر سالاد میوه تغییر نام داد ، تبدیل به “دانه طبیعی” می شود. این روند شامل پر کردن کاسه غلات کلاسیک شما با مخلوطی از انواع توت های تازه ، آب نارگیل و یخ است. اجازه دهید در مورد یک چیز روشن باشیم: غلات بسته بندی شده همچنین حاوی موادی هستند که از طبیعت گرفته شده اند ، بنابراین نام این روند می تواند گمراه کننده باشد.

Vaca-Flores می گوید: “مواد تشکیل دهنده” دانه های طبیعی “البته سالم هستند. “با این حال ، این جایگزین یک بشقاب غلات یا صبحانه متعادل نیست. من آن را به عنوان وعده صبح توصیه نمی کنم زیرا فاقد پروتئین و چربی های سالم است ، دو عنصر درشت مغذی که برای انرژی مهم هستند و به شما کمک می کند در طول روز احساس سیری کنید. ” اگر می خواهید این روند را امتحان کنید ، فقط مطمئن شوید که تمام وعده صبح شما نیست ، او توصیه می کند.

شایان ذکر است که اگر طرفدار زیادی از غلات هستید ، نیازی به جایگزینی غلات سنتی در رژیم غذایی خود ندارید. Vaca-Flores توضیح می دهد که غلات با فیبر بالا می توانند جامد باشند ، در حالی که شیر حاوی پروتئین ، ویتامین D ، کلسیم ، ویتامین B و پتاسیم است. اما او می گوید که باید به یک چیز احتیاط کرد: “اگر می خواهید غلات شیرین بخورید ، به اندازه وعده غذایی خود توجه کنید و برای افزایش فیبر ، موز یا توت فرنگی خرد شده را در نظر بگیرید.”

ماکارونی فتا پخته

انگور یا گوجه فرنگی گیلاسی را با یک تکه پنیر فتا ، کمی روغن زیتون و ادویه های دلخواه بپزید ، سپس ماکارونی مورد علاقه خود را اضافه کنید. فقط همین. این روند غذایی در TikTok با تأیید فوق العاده ای از Vaca -Flores روبرو شده است – و خدا را شکر زیرا اگر هنوز آن را امتحان نکرده اید ، از هم اکنون گرم کردن فر را شروع کنید. ساده ، خوشمزه و سالم است.

cookingwithayeh

ماکارونی پخته شده با فتا قطعا ارزش این همه هیاهو را دارد !! بر اساسfeelgoodfoodie عالی 💗 #fyp #foodtiktok #bakedfeta #pasta #foryou #foryoupage

♬ آن را امتحان کنید – ایکسون

اگر به ترکیبات واقعی ماکارونی پخته شده نگاه کنیم ، آنها به طرز شگفت انگیزی به یک وعده غذایی متعادل می رسند. یک وعده غذایی متعادل معمولاً حاوی غلات مانند ماکارونی ، میوه ها یا سبزیجات مانند گوجه فرنگی ، چربی های سالم مانند روغن زیتون و البته منبع پروتئین مانند پنیر فتا است. “

او توصیه می کند برای بهبود بیشتر سلامتی خود ، پنیر را کنار بگذارید و ماکارونی غلات کامل را انتخاب کنید که ارزش غذایی را با فیبر و مواد معدنی مانند سلنیوم و مس افزایش می دهد.

همچنین به راحتی می توانید متناسب با اهداف و ترجیحات تغذیه ای خود سفارشی سازی کنید. من از ماکارونی نخودچی استفاده کردم و مرغ را برای پروتئین اضافی اضافه کردم. تیک تاکرهای وگان و وبلاگ نویسان نیز فتا را با پنیر وگان یا توفو جایگزین کرده اند و دیگران حتی ماکارونی را با نخود عوض کرده اند. طعم را با افزودن سیر ، ریحان ، پاپریکا ، نمک و فلفل سفارشی کنید.

“پروفی”

این کیف دستی بسیار مبتکرانه است – پروتئین را با قهوه سرد ، اسپرسو یا قهوه داغ برای یک نوشیدنی انرژی زا مخلوط کنید. اما چرا به این مخلوط نیاز دارید؟ واکا فلورس توضیح می دهد: “برای افرادی که فاقد صبحانه متعادل حاوی پروتئین هستند ، افزودن پودر پروتئین به قهوه مفید خواهد بود.” پروتئین در وعده صبحانه می تواند به افزایش قند خون متعادل و انرژی طولانی مدت کمک کند ، اما اگر از قبل صبحانه پروتئین دریافت می کنید ، احتمالاً نیازی به مکمل ندارید.

Proffee دارای تغییرات زیادی در TikTok است که می تواند کیفیت برق را تحت تأثیر قرار دهد یا آن را کاهش دهد. برخی از کاربران این نوشیدنی را از یک شیک پروتئینی از قبل بسته بندی شده تهیه می کنند که ممکن است حاوی شکر ، شیرین کننده ها یا افزودنی های غیر ضروری باشد. سایر کاربران شربت یا شیرین کننده های اضافی اضافه می کنند.

Vaca-Flores می گوید پیدا کردن یک پودر پروتئین با کیفیت بالا که مقدار کمی قند اضافی دارد بسیار مهم است. یافتن یک مکمل پروتئینی با طعم طبیعی می تواند از اضافه کردن شیرین کننده های اضافی جلوگیری کند. “

می خواهید یک روند را امتحان کنید؟ هسته اصلی HUM Nutrition یک پودر پروتئین وانیل گیاهی است – ما طرفداران آن هستیم! (ما حتی آن را در یک متا لاته امتحان کردیم.)

عسل منجمد

تماشای عسل منجمد ، که خواص چسبناک خود را حفظ می کند ، از بطری خارج می شود ، از نظر بصری خوشایند است ، بنابراین ما از نظر زیبایی به این روند پنج نمره می دهیم. اما تغذیه چطور؟ بگذارید فقط بگوییم که ما در مقیاس کشویی درجه بندی می کنیم.

اکثر TikTokers هنگام امتحان * عسل زیادی * می خورند. این یک شکست سخت است. واکا فلورس می گوید: “فراموش کردن این نکته که عسل دارای کالری و قند بالایی است ، حتی اگر طبیعی باشد ، آسان است.”

هنگامی که ما بیش از حد قند مصرف می کنیم ، می تواند باعث افزایش سطح قند خون شود. این جهش ها سرانجام فروکش می کند ، که می تواند مانند انرژی لحظه ای به دنبال احساس خستگی شدید به نظر برسد ، “او توضیح می دهد. علاوه بر این ، مصرف زیاد عسل می تواند باعث ناراحتی های گوارشی به شکل نفخ ، حالت تهوع و اسهال شود. “

اما در حد اعتدال ، می توانید عسل منجمد را امتحان کنید. Vaca-Flores می گوید: “فقط یک قاشق غذاخوری (یا اندازه انگشت شست) را در یک جلسه نگه دارید.” بهتر است آن را با پروتئین یا چربی سالم امتحان کنید تا از تغییرات چشمگیر سطح قند خون جلوگیری کنید.

آب سالاد

TikTokers که به دنبال خواب بهتر هستند ، روش جدیدی را برای خیساندن برگ های کاهو در آب گرم ، مانند چای ، طراحی کرده اند تا بتوانند خواب بهتری داشته باشند. در حالی که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه کاهو باعث خواب در انسان می شود وجود ندارد ، واکا فلورس می گوید کاهو رومی حاوی یک ماده مغذی گیاهی به نام لاکتوکاریا است که همچنین به عنوان “تریاک کاهو” نیز شناخته می شود و دارای خواص آرامش بخش و آرامش بخش است.

در حالی که آب سالاد ممکن است هیچ خاصیت جادویی نداشته باشد ، Vaca Flores ادعا می کند که آن نیز بی ضرر است – فقط ابتدا سالاد را بشویید. (اگرچه افرادی که از داروهای ضد انعقاد استفاده می کنند باید از آب سالاد اجتناب کنند زیرا می تواند با داروهای آنها تداخل داشته باشد.)

بهتره هنوز؟ چراغ ها را کم کنید و یک ساعت قبل از خواب زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید تا به مغز شما هشدار دهد که زمان تولید ملاتونین ، هورمونی که چرخه خواب ما را کنترل می کند ، توصیه می شود ، Vaca-Flores.

تخم مرغ پستو

این ممکن است یکی از ساده ترین راه هایی باشد که تا به حال دیده ایم تا صبحانه شما را فوق العاده تر جلوه دهد. از روش پخت مورد علاقه خود (تخم مرغ های هم زده ، سمت آفتاب یا روشن) استفاده کنید و به جای پخت آنها در کره یا روغن ، از پستو استفاده کنید. فقط همین. البته ، می توانید وعده غذایی خود را با سرو نان تست با مواد مختلف مانند آووکادو ، گوجه فرنگی یا پودر فلفل قرمز شخصی کنید.

Vaca-Flores این روند غذایی TikTik را تأیید می کند زیرا تخم مرغ یک پروتئین کامل است و کولین را در بین سایر ویتامین ها و مواد معدنی ارائه می دهد. “فقط مطمئن شوید که از سس پستو استفاده می کنید که حاوی چربی های اشباع نشده با کیفیت بالا مانند روغن زیتون یا روغن آفتابگردان است. بهتر است پستو را در خانه درست کنید. “

پستو دوست ندارید؟ همچنین می توانید این تخم مرغ های چیلی را امتحان کنید.

جوهر

گرایش های غذایی در TikTok می تواند بحث برانگیز باشد ، بنابراین به خاطر داشته باشید که وقتی آنها را در خوراک خود مشاهده می کنید ، همه آنها توسط متخصص تغذیه بررسی نمی شوند. اگر از چیزی مطمئن نیستید ، بهتر است با یک متخصص تغذیه یا حتی یک پزشک مشورت کنید تا از عواقب بالقوه خطرناک جلوگیری کنید. شما می توانید روند را با توجه به نیازهای تغذیه ای خود تغییر دهید یا از چیزی به طور کلی صرف نظر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید