اهمیت صبحانه – وب سایت رسمی دکتر محمد صفریان


صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است و می تواند روز شما را خوشایند یا خراب کند. صبحانه باید حداقل 20 درصد از انرژی روزانه شما را تامین کند. در حالی که اکثر مردم به دلیل نادیده گرفتن اهمیت یک غذای خاص ، از خوردن آن خودداری می کنند یا غذاهای مفید و مغذی را در اختیار آن قرار نمی دهند.

تحقیقات نشان داده است که نه تنها صبحانه ، بلکه دفعات و تداوم آن نیز بر تغییر وزن تأثیر می گذارد. در کشورهای مختلف گزارش شده است که آنها صبحانه نمی خورند و این وضعیت بیشتر برای نوجوانان معمول است. برخی مطالعات رابطه بین صبحانه و چاقی و اضافه وزن را نشان داده اند و عدم خوردن منظم صبحانه یکی از عوامل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان است.

وقتی فردی عمداً یا به زور وعده های غذایی را رد می کند ، متابولیسم می سوزد و افزایش می یابد. مصرف غذا ادامه می یابد ، درصد بیشتری از میزان متابولیسم کاهش می یابد. با کمتر از انرژی ری ، زن ده در خانه می ماند. نتیجه این عمل این واقعیت که بدن چربی بیشتری در بافت چربی جمع می کند ، و همچنین مزایای صبحانه که در این مطالعه مورد بحث قرار گرفته است ، باید اجتناب شود. آنها به طور متوسط ​​کوچکتر از افرادی هستند که صبحانه نمی خورند و از سوی دیگر ، کسانی که صبحانه نمی خورند بیشتر در طول روز بیش از حد غذا می خورند. کم هزینه و بدون ارز به او نوبت دهید و بیمار شوند) ، از جمله دیابت و چربی خون (البته منظور من صبحانه ، شیرینی های مناسب صبحانه ، شکلات ، تنقلات و آب میوه است ، که غیر طبیعی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید