اشتباهات تغذیه ای علوم ورزشی که زنان هنگام ساختن توده عضلانی مرتکب می شوند


زنان به دلیل داشتن تستوسترون کمتر ، مشکلات عضلانی بیشتری نسبت به مردان دارند ، چه برسد به رژیم غذایی اشتباه! همه زنان از داشتن پاهای باریک و عضلانی ، باسن خوش فرم و بازوهای خوش اندام برای داشتن جذابیت بیشتر لذت می برند ، اما اغلب در تغذیه اشتباه می کنند.

گرفتار شدن در رژیم های سخت و پرخوری باعث آزار جامعه می شود و متأسفانه بسیاری از زنان همچنان به این باورهای غلط پایبند هستند و مواد مغذی کافی برای محافظت از ماهیچه های ساخته شده خود را دریافت نمی کنند. در این شماره از مجله علوم ورزشی ، نگاهی داریم به اشتباهات تغذیه ای که اغلب زنان هنگام عضله سازی مرتکب می شوند.

تقلید از رژیم ها و مد افراد مشهور

رژیم های غذایی رایج راهی برای پول درآوردن نیست و اکثر مردم اشتباه می کنند وعده های پوچ می دهند و غذاهایی را ارائه می دهند که در واقع مضر هستند. نتیجه این تقلیدها این است که بسیاری از زنان بیش از حد ورزش می کنند ، غذا نمی خورند و بنابراین توده عضلانی ایجاد نمی کنند.

کربوهیدرات ها و چربی ها را محدود کنید

کربوهیدرات ها و چربی ها این روزها رایج شده اند و بسیاری از زنان معتقدند خوردن آنها باعث چاقی می شود. متأسفانه این ریزمغذی ها برای عضله سازی از رژیم غذایی حذف شده و باعث می شود زنان احساس خستگی و درماندگی کنند و نتیجه ای نگیرند.

نگرانی بیش از حد در مورد چربی سوزی

نگرانی های چربی سوزی و عدم تمرکز بر فلسفه اصلی عضله سازی به یک “رقابت فکری” برای زنان تبدیل شده است! استرس ناشی از سوزاندن چربی ، طراوت زندگی را که با ماهیچه های لاغر میل می کنند از زنان سلب کرده است ، اما آنها همچنان اصرار دارند که خوردن بیشتر غذای مناسب به بدنهای عضلانی و لاغر نیاز دارد.

احساس گناه در مورد غذا خوردن

یکی دیگر از اشتباهات غذایی که زنان مرتکب می شوند احساس گناه نسبت به غذا است. آنها از خود ناراضی هستند و به آنها اجازه می دهند آنچه را انجام داده اند بخورند تا جایی که احساس گناه می کنند چرا که خود را به تمرینات غلط و طاقت فرسا محکوم کرده یا اصلا انجام نمی دهند!

باید چکار کنیم ؟!

رژیم های مد روز را کنار بگذارید

خلاص شدن از شر این همه رژیم های شل دشوار است ، اما باید این کار را انجام دهید تا بتوانید یک رژیم غذایی واقعا خوب تهیه کنید که نتایج بلند مدت و پایداری را برای شما به ارمغان بیاورد. از غذاهای آماده ناسالم خودداری کنید ، غذاهای آماده در قوطی برای شما مفید است. یک سیستم تغذیه مناسب ایجاد کنید تا بتوانید در طول روز به فعالیت خود ادامه دهید.

رژیم های امروزی برای زنانی که به دنبال عضله سازی هستند مناسب نیست. بلکه آنها برای زنانی است که به سادگی می خواهند وزن خود را کاهش دهند و مطالعات نشان داده است که پس از اتمام این برنامه های رژیم غذایی ، وزن کاهش یافته آنها باز می گردد. این رژیم های مد روز ملاحظات تغذیه ای برای افزایش حجم عضلانی را شامل نمی شوند و زنان را مجبور نمی کنند که به آشپزخانه بروند و وقت خود را در آنجا صرف کنند.

در مورد موضوع: 9 اشتباهی که زنان در برنامه تناسب اندام مرتکب می شوند

کربوهیدرات و چربی بخورید

اجتناب از کربوهیدرات ها و چربی های سالم می تواند بدن شما را مستعد از دست دادن انرژی و توده عضلانی کند. بسیاری از زنان برای حذف تمام کربوهیدرات ها و چربی ها از رژیم غذایی خود تلاش زیادی می کنند و فکر می کنند اگر موفق شوند ، کار بزرگی را انجام داده اند. تفاوت زیادی بین کربوهیدرات ها و چربی هایی که باید در رژیم غذایی شما باقی بمانند و آنهایی که باید حذف شوند وجود دارد.

اگر عادت دارید که به پیراشکی ، شیرینی خامه ای و نان سفید بسنده کنید ، حذف آنها از رژیم غذایی یک انتخاب عالی است. اما کاهش سبزیجات ، غلات سبوس دار ، میوه ها ، آجیل ، آووکادو و چربی های سالم معادل محرومیت ماهیچه های شما از ریز مغذی های ضروری برای گلیکوژن است ، بنابراین ماهیچه های آنها انرژی لازم برای رشد را ندارند (آنابولیسم).

اشتباهات تغذیه ای زنان هنگام عضله سازی

کربوهیدراتهای سالم نقش مهمی در عضله سازی دارند. این کربوهیدراتها به صورت گلیکوژن در کبد و بافت ماهیچه ای ذخیره می شوند و در حین و بعد از ورزش انرژی تولید می کنند. بدن ما نمی تواند محدودیت های کربوهیدرات را تحمل کند و در عوض از اسیدهای آمینه (پروتئین) ذخیره شده در ماهیچه ها برای تقویت تمرین شما استفاده می کند.

این فرایند گلوکونئوژنز نامیده می شود و ما نمی خواهیم این اتفاق برای عضلات ساخته شده ما بیفتد. چربی ها به ویژه چربی های ضروری نیز نقش مهمی در رشد ماهیچه ها دارند. EFAs از توده عضلانی ، چربی سوزی و عملکرد هورمونی پشتیبانی می کند.

به جای سوزاندن چربی بر عضله سازی تمرکز کنید

بسیاری از زنان به جای تمرکز بر آنچه که به عضله سازی کمک می کند و خوردن غذاهایی که به آنها کمک می کند ، تمرکز می کنند ، دائماً سعی می کنند از یک رژیم غذایی به رژیم دیگر بروند و در نهایت چیزی دریافت نکنند. اضطراب و تب چربی سوزی نیز به یک مسابقه روانشناختی تبدیل شده و آسیب جدی به شرکت کنندگان در این مسابقات وارد می کند. نیاز به ایجاد تحول روانی و تغییر “تمرکز بر چربی سوزی” به “تمرکز بر تغذیه برای ساختن عضله” و درک مزایای بدن است.

البته ، این بدان معنا نیست که شما باید هر آنچه را که می توانید بخورید و بدن کاملی داشته باشید ، اما باید از غذاهای مغذی که ارزش غذایی دارند ، یعنی پروتئین ، کربوهیدراتهای سالم و چربیهای ضروری ، برای حمایت از رشد خود استفاده کنید. عضلات.

همچنین باید این فکر را کنار بگذارید که: اگر عضله کنم ، شبیه یک مرد می شوم! چون اصلا اینطور نیست یک برنامه ورزشی چالش برانگیز انتخاب کنید و از بلند کردن وزنه های سنگین ترسی نداشته باشید. مطمئن باشید که بدن جدید شما و همچنین دستاوردهای فیزیکی و تغذیه ای شما ، ماهیچه های لاغر و خوش فرم خواهد بود که قادر به سوزاندن چربی نیز هستند.

مقاله مرتبط: بزرگترین اشتباهاتی که هنگام کاهش وزن مرتکب می شوید چیست؟

به خود سخت نگیرید

همانطور که گفتیم ، زنان بیشتر از مردان در مورد غذا خوردن احساس گناه می کنند و حتی برای رفع این مشکل در روزهای بعد به ورزش نامناسب یا روزه داری متوسل می شوند. شما هیچ نظری ندارید که بافت ماهیچه ای یا حتی بدتر ، کل بدن شما به این مجازات واکنش نشان می دهد. ساعت ها ورزش هوازی به دنبال روزه داری برای جبران پرخوری ، کند شدن رشد عضلات و ایجاد استرس فیزیولوژیکی. “غذای ناخواسته شما را چاق نمی کند و غذای سالم شما را لاغر نمی کند”؛ همیشه این را در نظر داشته باشید تا یک شیوه زندگی سالم داشته باشید و از استرس دوری کنید.

اگر می توانید از غذاهای تقلبی لذت ببرید و رژیم غذایی خود را تغییر ندهید ، سالم به نظر می رسید ، زیرا رشد توده عضلانی بدون چربی هیچ ارتباطی با محدودیت های غذایی ندارد. اگر هدف شما عضله سازی است نه چربی سوزی ، یک برگر استثنایی بر سلامت و تناسب اندام شما تأثیر منفی نخواهد گذاشت. بنابراین ذهنیت خود را تغییر دهید تا از شر سختی خلاص شوید و وارد چرخه گناه شوید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: بسیار خوب


دیدگاهتان را بنویسید