اثرات کراتین بر کلیه ها ؛ آیا کراتین برای کلیه های شما مضر است؟ علوم ورزشی


در این مقاله چه می خوانید

کراتین یکی از رایج ترین مکمل هایی است که توسط بدنسازان و ورزشکاران استفاده می شود. کراتین فواید زیادی دارد که آن را برای کسانی که با مقاومت یا ورزش ورزش می کنند مناسب می کند. دلیل اصلی استفاده افراد از کراتین این است که برای بلند کردن وزنه های سنگین تر ، بهبود عملکرد ورزشی یا عضله سازی بیشتر قوی شوند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کراتین می تواند به دستیابی به این اهداف کمک کند. اما هنگام مصرف مکمل ها ، باید بی ضرر بودن آنها را نیز در نظر بگیرید. گاهی اوقات افرادی که کراتین مصرف می کنند ، سطح کراتین خون آنها بالا است. سطح بالای کراتین خون نشان دهنده نارسایی کلیه است. آیا کراتین برای کلیه های شما مضر است؟

مصرف کراتین میزان فسفو کراتین را در سلول های ماهیچه ای افزایش می دهد. این مهم است زیرا سلول های ماهیچه ای می توانند از فسفوکراتین برای انرژی استفاده کنند. هنگام وزن کشی یا انجام تمرینات ورزشی کوتاه مدت از فسفوکراتین به عنوان منبع انرژی کوتاه مدت استفاده می کنید. فسفوکراتین همچنین به بازسازی آدنوزین تری فسفات ، که جریان انرژی در سلول است ، کمک می کند.

در نتیجه ، کراتین برای عملکرد ورزشی م especiallyثر است ، به ویژه با تمرینات شدید و کوتاه مدت. شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کراتین می تواند عملکرد استقامتی را افزایش دهد. علاوه بر این ، شواهد علمی نشان می دهد که کراتین فاکتورهای رشد مانند IGF-1 را در سلول های ماهیچه ای افزایش می دهد که می تواند منجر به افزایش هیپرتروفی عضلات شود.

کراتین نه تنها تأثیر مثبتی بر عملکرد ورزشی دارد ، بلکه به عضله سازی نیز کمک می کند. هنگامی که سلول های ماهیچه ای حاوی کراتین فسفات بیشتری هستند ، ماهیچه ها آب بیشتری را در خود نگه می دارند و بزرگتر به نظر می رسند. بدنسازان حرفه ای از تأثیر کراتین بر ظاهر ماهیچه ها راضی هستند ، اگرچه ظاهر کاملتر ماهیچه بیشتر به دلیل تورم آن است و در صورت قطع مصرف کراتین ، تورم ماهیچه ها نیز از بین می رود.

یعنی افزایش عضله به دلیل مصرف کراتین با افزایش اندازه فیبر ماهیچه ای ارتباطی ندارد. با این حال ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کراتین می تواند نتایج تمرینات قدرتی را بهبود بخشد. چندین آزمایش نشان داده است که کراتین به ترمیم سریعتر عضلات کمک می کند.

اینکه چگونه مصرف کراتین بر ظاهر ماهیچه های شما تأثیر می گذارد ، یک چیز است و مهمتر از همه ، تأثیر کراتین بر سلامت شماست.

عوارض جانبی کراتین بر کلیه ها

بسیاری از مردم کراتین را با کراتینین یکسان می دانند ، اما این موارد متفاوت است. پزشکان از کراتینین به عنوان نشانگر عملکرد کلیه استفاده می کنند. یکی از راههای تشخیص نارسایی کلیه توسط پزشکان اندازه گیری میزان کراتینین در خون است. کراتینین بالاتر از حد طبیعی نشان می دهد که کلیه ها به درستی کار نمی کنند. افزایش کراتینین ممکن است اولین علامت نارسایی کلیه باشد.

کراتین و کراتینین با یکدیگر مرتبط هستند ، اگرچه از نظر مولکولی متفاوت هستند. هنگامی که کراتین را به عنوان مکمل یا از منابع طبیعی مانند گوشت مصرف می کنید ، بافتهای خاصی از جمله بافت ماهیچه ای آن را به فسفوکراتین تبدیل می کنند. هنگامی که ماهیچه ها به انرژی نیاز دارند ، سلول ها می توانند از گروه فسفات برای تولید آدنوزین تری فسفات استفاده کنند.

آدنوزین تری فسفات انرژی است که باعث انقباض ماهیچه ها می شود. این باعث کراتینین می شود و کلیه های شما راه هایی برای خلاص شدن از شر کراتینین اضافی دارند. در یک فرد سالم ، فقط مقدار کمی کراتینین در خون باقی می ماند و شما می توانید مقدار آن را با آزمایش خون تعیین کنید و این یکی از مفیدترین نشانگرها برای تشخیص عملکرد کلیه است.

بنابراین ، اگر سطح کراتینین خون شما بالاتر از حد طبیعی باشد ، طبق نتایج آزمایش خون ، به نظر می رسد چراغ قرمز برای سلامت کلیه های شما باشد. اما اگر خودتان را با مکمل های کراتین بمباران می کنید ، آیا نباید انتظار داشت که سطح کراتین خون شما افزایش یابد؟

اگر دوز متوسط ​​کراتین مصرف کنید ، ممکن است سطح کراتینین خون شما افزایش یابد ، اما این افزایش با نارسایی کلیه همراه نیست. اما زیاده روی نکنید. برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف 10 گرم کراتین در روز می تواند در طولانی مدت مضر باشد.

پیشنهاد
خواندنی:

چه داروها یا مکمل های بدنسازی برای کبد مضر هستند؟

برای بالا بردن سطح کراتینین خون چقدر باید کراتین مصرف کنید؟

اکثر مطالعات نشان می دهند که اگر کمتر از 5 گرم کراتین در روز مصرف کنید ، افزایش کراتینین خون قابل توجه نخواهد بود ، اما مصرف بیشتر کراتینین باعث افزایش اندک کراتینین خون می شود. اما این افزایش کراتینین عملکرد کلیه را مختل نمی کند.

آیا مصرف طولانی مدت کراتین مضر است؟

در حالی که افزایش کراتینین در افرادی که دوزهای بالای کراتین مصرف می کنند نشان دهنده مشکلات کلیوی نیست ، مشخص نیست که مکمل طولانی مدت کراتین برای افرادی که از قبل مشکلات کلیوی دارند مناسب است یا خیر. مصرف کراتین ، حداقل در کوتاه مدت ، ممکن است عملکرد کلیه را بدتر نکند ، اما چندین مطالعه بررسی کرده اند که چگونه مصرف طولانی مدت کراتین بر عملکرد کلیه در افرادی که مشکلات کلیوی دارند ، تأثیر می گذارد.

اگر سابقه بیماری کلیوی یا اختلال عملکرد کلیه دارید ، قبل از مصرف کراتین با پزشک خود مشورت کنید ، زیرا مصرف کراتین می تواند برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند مشکل ساز شود.

آیا می توانید از منابع غذایی به اندازه کافی کراتین دریافت کنید؟

میزان مصرف کراتین ورزشکاران بین 3 تا 10 گرم در روز متغیر است. 10 گرم حداکثر مقدار کراتین است که آزمایشات نشان داده است بی ضرر است و برای افرادی که به شدت ورزش می کنند مناسب است. شما می توانید کراتین را از منابع طبیعی مانند گوشت قرمز و ماهی دریافت کنید ، اما به شرطی که مقدار زیادی از این غذاها را بخورید. یک پوند گوشت گاو یا ماهی آزاد یک تا سه گرم کراتین را تأمین می کند. برای اکثر مردم ، به ویژه افرادی که رژیم گیاهی دارند ، دریافت کراتین کافی از رژیم غذایی آنها غیرممکن است.

آیا باید کراتین مصرف کنم؟

مصرف کوتاه مدت کراتین به افراد سالم آسیبی نمی رساند ، اما هنوز این س questionsال وجود دارد که آیا افراد دارای مشکلات سلامتی می توانند کراتین را برای مدت طولانی تری مصرف کنند یا خیر. به علاوه ، بیشتر تحقیقات در مورد فواید کراتین در مردان انجام شده است. برخی تحقیقات نشان می دهد که فواید کراتین برای زنان کمتر است. اینکه آیا شما نیاز به مصرف کراتین دارید یا نه بستگی به هدف شما دارد.

مکمل کراتین می تواند مفید باشد اگر در ورزش هایی شرکت می کنید که نیاز به ورزش زیاد دارید یا به طور طبیعی خارج رحمی (لاغر و لاغر) هستید و می خواهید عضلات بیشتری بسازید.

اگر گیاهخوار یا گیاهخوار هستید ، استفاده از مکمل های کراتین منطقی است زیرا در رژیم غذایی خود مقدار زیادی کراتین دریافت نمی کنید. گیاهان منابع خوبی از کراتین نیستند. اما تحقیقات نشان می دهد که واکنش افراد به کراتین متفاوت است. برای برخی از افراد ، مصرف کراتین ممکن است مفید نباشد. همچنین به خاطر داشته باشید که ما هنوز مطمئن نیستیم که مصرف کراتین در دراز مدت بد است یا خیر!

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید