آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی که باید به آن توجه کرد


آیا واقعاً می توانید علائم فیزیکی گرسنگی را احساس کنید و بدانید در عوض چه موقع غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، بسیاری از مردم چنین نمی کنند و آنها از خود می پرسند: “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما اگر شما یکی از این افراد هستید نگران نباشید – ما از شما مراقبت خواهیم کرد.

یافتن علائم فیزیکی گرسنگی می تواند چالش برانگیز باشد. به عنوان افراد شلوغ و مشغول کارهای زیاد ، ما اغلب احساس نمی کنیم که برای مقابله با گرسنگی وقت داریم یا اعتراف می کنیم که گرسنگی واقعاً چیست. و حتی گاهی اوقات ما فقط نمی دانیم چه حسی دارد!

ما در مورد ذهن آگاهی و تغذیه آگاهانه در اینجا در Nutrition Stripped صحبت می کنیم و دوباره ، این در اینجا نقش دارد. هنگامی که ما آگاهانه غذا نمی خوریم (و اگر بخواهید ، بی فکر غذا می خوریم) ، دانستن اینکه گرسنگی در واقع انتخابهای غذایی ما را تعیین می کند ، دشوار است.

برای کمک به شما در این امر ، ما به شما یاد می دهیم که هوشیارتر باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به این موضوع ، بیایید با بررسی اینکه چرا اینقدر مهم است که با توجه به گرسنگی خود غذا بخورید شروع کنیم.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در طول روز ، بدن ما دائماً با ما ارتباط برقرار می کند تا به ما بگوید چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به انرژی نیاز نداریم. علائم گرسنگی و سیری ما مسئول این امر است!

هورمون های تحریک کننده این علائم گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری / سیری).

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. متأسفانه ، با گذشت زمان ، بسیاری از افراد شروع به نادیده گرفتن این علائم فیزیکی می کنند یا احساس خود را فراموش می کنند. برنامه زمان بندی ، فشار زمان ، استرس و رژیم غذایی تنها تعدادی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

وقتی علائم جسمانی گرسنگی را نادیده می گیریم یا متوجه آن نمی شویم ، زنجیره ای از رویدادها آغاز می شود.

ما می توانیم به گرسنگی شدید دست پیدا کنیم و کنترل غذای خود را از دست بدهیم ، هنگام غذا خوردن احساس بی حالی ، نفخ و بیش از حد سیری داشته باشیم ، دائماً بیش از حد غذا بخوریم یا کافی نباشیم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما می خواهیم واقعاً با علائم فیزیکی گرسنگی آشنا شویم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی احساس گرسنگی و سیری خود را آزمایش می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعاً گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از شایع ترین علائم فیزیکی گرسنگی را مشاهده می کنید.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که تازه از این وضعیت خارج شده اید؟ با وجود داشتن یک خواب خوب شبانه خسته شده اید؟ بی حالی ، حتی اگر هیچ کار استرس زایی خاصی انجام نداده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما دائما در مورد چگونگی نیاز بدن به انرژی صحبت می کنیم. خوب ، به انرژی = غذا فکر کنید. هنگامی که ما به اندازه کافی غذا (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنیم ، بدن می تواند احساس بی حالی کند.

کارهای روزمره کمی پیچیده تر هستند و ما نمی توانیم از آنها خلاص شویم. تنها راه خلاص شدن از شر غذا خوردن یک غذای سیر کننده است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، حتماً بررسی کنید که آیا این نشانه فیزیکی گرسنگی است یا خیر.

غرولند شکم

ساده است ، درست است؟

اگر شکم شما غرغره یا غرغره می کند و این درد شدید را احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید چه چیزی باید بخورد.

من به شما قول می دهم ، مهم نیست که رژیم های غذایی ، سم زدایی یا پاک کننده ها به شما بگویند که این سیگنال ها را برای x ساعت نادیده بگیرید ، اما این مفید نیست و درست نیست.

وقتی این درد را احساس می کنیم ، اتفاقی که می افتد انقباض ماهیچه های شکم در حالت خالی است. دفعه بعد که معده شما غوغا می کند ، به آن گوش دهید و با پنج وعده غذایی مقوی پاسخ دهید!

سردرد و دست دادن

وقتی گرسنه هستیم و مدتی غذا نخورده ایم ، سطح قند خون ما کاهش می یابد. اکنون که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد که به انرژی یا غذای بیشتری احتیاج دارید.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، می تواند عروق خونی را تنگ کرده و فشار خون را افزایش دهد. نتیجه نهایی؟ سردرد

همچنین وقتی قند خون ما پایین است ، اغلب احساس ناامنی و عصبی می کنیم.

اگر سردردهای مکرر با دست دادن دارید ، ممکن است بدن شما در حال تلاش برای گفتن غذا باشد. این می تواند یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو عامل همچنین با سطح پایین قند خون ارتباط دارند. وقتی بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

می تواند مه ایجاد کند! ممکن است احساس کنید اندیشه های شما کمی کندتر از حالت معمول در حال پردازش هستند ، یا نمی توانید به راحتی روی کارهای معمول تمرکز کنید.

با کار در سطح پایین ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش مجدد قند خون شما به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه تجربه کرده اند “جا رختی” قبل از. هنگامی که شما بدخلق هستید ، تحریک پذیر هستید ، ناراحت هستید ، و گاهی اوقات بدون هیچ دلیل مشخصی کاملاً مشکل هستید. آیا واقعا چیزی شما را اذیت می کند؟ چیزی اشکال دارد؟ نه ، فقط گرسنگی است.

بدن شما فاقد انرژی و مواد مغذی است ، بنابراین قند خون شما دوباره پایین می آید. هنگامی که سطح قند خون ما پایین است ، برای ما بسیار آسان تر است که بدون دلیل موجه پاسخ های احساسی را نشان دهیم.

اگر متوجه شدید که این امر اغلب زمانی اتفاق می افتد که برای مدت طولانی بدون غذا می مانید ، یکی از علائم فیزیکی گرسنگی در بدن شما می تواند این باشد:جا رختی” یا تحریک پذیری

علائم گرسنگی که ممکن است با آنها اشتباه گرفته شود “گرسنگی سر”

اما اگر فکر کنیم نشانه جسمی گرسنگی را تجربه می کنیم ، در واقع این چیز دیگری است ، چه اتفاقی می افتد؟ ما آن را صدا می کنیم “گرسنگی سر”

گرسنگی سر این زمانی است که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص باعث می شود فرد به غذا برسد.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم آمده است گرسنگی سر

هوس های ناگهانی

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید: “وای خدا ، من برای این می کشم [insert craved food item here]”، خارج از آبی؟

این یک آرزوی طولانی است! اکنون ، قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، سناریوهای آناتومیکی خاصی وجود دارد که می تواند هوس را برانگیزد ، و ممکن است در واقع با گرسنگی جسمانی ارتباط داشته باشد. بنابراین اگر کنجکاو هستید که بیشتر بیاموزید اما هنوز این کار را نکرده اید ، به اینجا سر بزنید تا درباره چیزهایی که اعتیاد شما به شما می گوید بیشتر بدانید.

اما بیشتر اوقات ، ما تمایل به چشیدن و احساس غذا داریم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. اگر ما فقط می خواهیم غذا بخوریم ، اگر دوست دارید ، این یک نشانه است گرسنگی سر

خستگی جسمی یا روحی

آیا تا به حال از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که تنها چیزی که می خواهید این است که چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ آره ، گرسنگی سر

حالا من می گویم که این کمی مشکل است. کاملاً ممکن است در اثر خستگی از نظر جسمانی گرسنه شوید. اما اغلب ، هنگامی که ما از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و علائم جسمانی گرسنگی را نشان نمی دهیم ، غذا همچنان می تواند خوب به نظر برسد.

هنگامی که ما در اثر احساسات یا احساسات به سمت غذا می رویم ، در واقع به سیگنال های گرسنگی از بدن گوش نمی دهیم.

استرس ناموفق

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی استرس داریم ، می توانیم همان کارهایی را انجام دهیم که احساس خستگی می کنیم.

استرس ناراحت کننده و لذت بخش است. از سوی دیگر ، خوردن غذاهای خوشمزه راحت و بسیار دلپذیر است. در شرایط استرس زا ، ایجاد عادت به خوردن غذا بسیار آسان است.

ما به این استرس می گوییم پرخوری!

وقتی استرس بدون رسیدگی باقی می ماند ، تشدید می شود و ما به دنبال راه های سریع و آسان برای کاهش آن هستیم. غذا یکی از این ابزارهاست. گرسنگی ناشی از استرس یک درمان است گرسنگی سر نه گرسنگی فیزیکی

افزایش احساسات

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر احساس ناراحتی ، عصبانیت ، افسردگی یا ناامیدی کرده اید که مجبور شدید یک کوکی بگیرید؟

پس از دو مثال آخر ، من فکر می کنم به راحتی می توان فهمید که این مثال چگونه است گرسنگی سر مانند استرس ، وقتی احساسات نادیده گرفته می شوند ، می توانیم آنها را از طریق غذا رها کنیم.

یاد بگیرید که با علائم فیزیکی گرسنگی هماهنگ شوید

هدف در اینجا این است که واقعاً با نشانه های گرسنگی و حتی سیری خود مواجه شوید. با علائم فیزیکی گرسنگی که به طور منظم تجربه می کنید آشنا شوید. پس از انجام این کار ، می توانید به راحتی با آگاهی غذا بخورید.

به عنوان بخشی از روش تغذیه آگاه ، اعضای ما ابزارها و منابع لازم را برای توسعه این مهارت برای تنظیم سیگنال های گرسنگی بدن خود فراهم می کنند تا بتوانند اعتماد به نفس خود را در مورد زمان غذا خوردن ، چه چیزی و چقدر خوردن به دست آورند. بر اساس ویژگی های منحصر به فرد آنها در آن لحظه نیاز دارد

این یک مهارت الهام بخش است!

دیدگاهتان را بنویسید