آیا غذاهای هندی سالم هستند؟ : تغذیه


این بستگی به آماده سازی و به طور خاص به نوع و مقدار روغن دارد.

برای یک رستوران معمولی هندی

روغن گیاهی دارای مقدار زیادی چربی اشباع شده است ، بنابراین از هر چیزی که در قهوه پخته شود باید اجتناب کرد. به عنوان مثال ، یک رستوران معمولی Saag Bhaji یا Saag Aloo کاملاً از قیمه اشباع شده است ، بنابراین در حالی که بیشتر از سبزیجات سبز برگ تهیه می شود و ادویه جات ترشی جات زیاد است ، هنوز باید در حد اعتدال مصرف شود ، به عنوان مثال. نباید به منبع منظم / روزانه ریز مغذی ها تکیه کنید ، اما می توانید به عنوان مکمل رژیم غذایی معمول خود استفاده کنید.

سس ماسالا (یا بیشتر غذاهای سنتی رستوران مانند ماسالا ، مدرس ، ویندالو و غیره) میزان استفاده از روغن مهم است. گاهی اوقات می توانید کره خالص را از سس خارج کنید ، و من حتی حدود 100 میلی لیتر کره خالص از یک وعده دریافت کردم ، این بدان معناست که من حدود 1000 کالری خالی را از غذا خلاص کردم! همچنین ، اگر از روغنی مانند روغن نارگیل استفاده شده است ، حاوی چربی های اشباع شده است و باید از آن اجتناب کرد.

بنابراین به نظر من ، برای این که یک غذای معمولی کاری را یک غذای متعادل و سالم در نظر بگیرم ، می گویم که حداقل برخی سبزیجات مناسب باید به آن اضافه شود. و احتمالاً لازم است قبل از احساس سیری ، خوب غذا نخورید ، فقط به دلیل مقدار بسیار زیاد کالری چربی. این حتی قبل از رفتن به غذاهای معمولی برنج یا نان … یا نمک بسیار بالا …

به عنوان یک غذا یک بار در هفته یا بیشتر خوب است ، اما به طور کلی خیلی بهتر از خوردن یک همبرگر بزرگ و سیب زمینی سرخ کرده با سالاد نیست.

با این حال: اگر خودتان آن را بپزید و نوع / میزان روغن و سایر مواد را دقیقاً بدانید ، این یک غذای بسیار سالم است که باید هر روز بخورید ، به ویژه هنگامی که با سبزیجات اضافی ترکیب شود.

دیدگاهتان را بنویسید