آیا علم ورزش می تواند مکمل ها را در تمرینات تداخل دهد؟


در این مقاله چه می خوانید

تحقیقات نشان می دهد که برخی از داروها می توانند به گونه ای در ورزش اختلال ایجاد کنند که با ورزش و نتایج آن تداخل داشته باشد. به عنوان مثال ، مسدود کننده های بتا ضربان قلب شما را کاهش می دهند و رسیدن به حداکثر ضربان قلب شما را بسیار مشکل می کند.

یک نظرسنجی توسط CRNUSA.org نشان داد که 68 درصد از آمریکایی ها حداقل یک یا دو مکمل مصرف می کنند و مشخص شد که 66 درصد از مصرف کنندگان جوان مکمل در 5 سال آینده بیشتر مصرف خواهند کرد. درصد عالی! دلیل اینکه اکثر مردم از مکمل های ویتامین و مواد معدنی استفاده می کنند این است که معتقدند این مکمل ها برای سلامتی آنها مفید است. درصد کمی نیز از مکمل ها برای اهداف خاصی مانند درد مفاصل یا سلامت استخوان استفاده می کنند.

برخی مکمل ها ممکن است برای سلامتی شما مفید باشند ، اما اکثر آنها مورد تأیید نیستند. حتی مکمل هایی که قبلاً مفید بودن آنها اثبات شده است ، در مطالعات بعدی کمتر مثر بوده است. به عنوان مثال ، سال ها مصرف مکمل های کلسیم برای سلامت استخوان مفید تلقی شده است ، اما تحقیقات بیشتر نشان داده است که مکمل کلسیم از شکستگی استخوان جلوگیری نمی کند و حتی ممکن است به نوعی مضر باشد. به عنوان مثال ، کلسیم بیش از حد می تواند در دیواره عروق تجمع کرده و خطر بیماری های قلبی را افزایش دهد.

با این حال ، بسیاری هنوز معتقدند که مکمل ها می توانند در برابر بیماری ها محافظت کنند ، و در حالی که هیچ شواهد علمی قانع کننده ای برای مزایای آنها وجود ندارد ، آنها معتقدند که مکمل ضروری است. ما تمایل داریم بر جنبه های مثبت مصرف مکمل ها تمرکز کنیم ، اما در مورد جنبه های منفی چطور؟ مکمل ها در بین افراد سالم و ورزشکاران رایج است. آیا مکمل ها مانند داروها می توانند بر مزایای ورزش تأثیر بگذارند و بر عملکرد ورزشی ما تأثیر بگذارند؟

پیشنهاد
خواندنی:

کدام مکمل های ورزشی نباید همزمان مصرف شوند؟

مداخله مکمل ها و ورزش

هنگام ورزش ، بدن شما با فشاری که به آن وارد می کنید سازگار می شود. این سازگاری ها ، بسته به نوع ورزش ، باعث رشد ، قوی شدن ماهیچه یا افزایش استقامت آن می شود. جالب است بدانید که مکمل ها ، که می توانند در شرایط مناسب مفید باشند ، می توانند در سازگاری بدن با ورزش اختلال ایجاد کنند.

به عنوان مثال ، مصرف مکمل های آنتی اکسیدانی شامل ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین E را در نظر بگیرید. بسیاری از مردم برای جلوگیری از سرماخوردگی از مولتی ویتامین حاوی تمام ویتامین های آنتی اکسیدان استفاده می کنند. اما این ویتامین ها در دوزهای بالاتر سازگاری بدن با استرس ورزش را دشوار می کند.

مطالعه ای که در مجله Physiology منتشر شد نشان داد که مکمل ویتامین C و ویتامین E سازگاری بدن را با ورزش های استقامتی کند می کند. یکی از راه هایی که تمرینات استقامتی بدن شما را تقویت می کند ، افزایش تعداد میتوکندری داخل سلول های ماهیچه ای است (فرآیندی به نام بیوژنز). وقتی سلولها میتوکندری بیشتری داشته باشند ، می توانند آدنوزین تری فسفات بیشتری تولید کنند که جریان انرژی سلولی در حین تمرین هوازی است. این شرایط به شما کمک می کند تا مدت بیشتری فعال باشید.

پیشنهاد
خواندنی:

بهترین زمان برای مصرف ویتامین E و مزایای قرص های ویتامین E

ویتامین های A ، C و E با عمل به عنوان آنتی اکسیدان ها با استرس اکسیداتیو مبارزه می کنند ، که در برخی موارد مفید است ، اما علم نشان می دهد که استرس اکسیداتیو سیگنالی برای تشکیل میتوکندری های جدید است. اگر آنها ویتامین های آنتی اکسیدانی ، رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو را در حین ورزش سرکوب کنند ، تولید میتوکندری جدید مختل می شود و این چیزی است که تحقیقات نشان داده است. ویتامین های A ، C و E همچنین پروتئین های خاصی را که ماهیچه ها برای دستیابی به استقامت بیشتر نیاز دارند ، سرکوب می کند. یکی از این پروتئین ها COX4 نام دارد.

هنوز مشخص نیست که چه دوز ویتامین آنتی اکسیدان می تواند عملکرد ورزشی را مختل کند و اینها تنها ویتامین های آنتی اکسیدانی نیستند که می توانند مشکل ایجاد کنند. مکمل رایج دیگر رزوراترول است که می تواند همان اثر را داشته باشد. این مکمل یک بار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی به امید پیشگیری از بیماری های قلبی مورد استفاده قرار گرفت و تحقیقات نشان داده است که می تواند روند پیری را نیز کند کند. اما یک مطالعه کوچک منتشر شده در مجله Physiology نشان داد که رزوراترول بر برخی از مزایای ورزش بر سلامت قلب تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، هنگامی که افراد مکمل رزوراترول مصرف می کردند ، هیچگونه بهبودی در چربی خون در پاسخ به ورزش مشاهده نشد.

ورزش هایپرتروفیک چطور؟

آیا مکمل آنتی اکسیدانی می تواند بر نتایج تمرینات قدرتی تأثیر بگذارد؟ مطالعه ای که در مجله Physiology منتشر شده است نشان می دهد که بازیابی عضلات پس از تمرینات قدرتی یا فواصل شدید ، حداقل تا حدی به گونه های فعال اکسیژن بستگی دارد. این گونه های فعال اکسیژن به عنوان سیگنال هایی برای بازیابی و رشد عمل می کنند. با سطوح بالای آنتی اکسیدان ها ، بهبود و رشد ماهیچه ها می تواند با اختلال در مسیرهای سیگنال دهی مختل شود. در بهترین حالت ، مکمل های آنتی اکسیدانی باعث رشد ماهیچه ها نمی شوند و در بدترین حالت ، توانایی بدن برای سازگاری با ورزش را مختل می کند.

هنوز سوالات بی پاسخ وجود دارد

س questionال این است ، چقدر مکمل آنتی اکسیدانی باید مصرف کنید تا در سازگاری بدن خود با ورزش اختلال ایجاد کنید؟ اگر از مکمل صبح استفاده کنید و عصر ورزش کنید ، آیا این تداخل همچنان ادامه خواهد داشت؟ بهتر است چند ساعت قبل و بعد از تمرین مکمل مصرف نکنیم تا آگاهی ما دقیق تر شود. حتی بهتر است آنتی اکسیدان های خود را از منابع غذایی به جای مکمل ها دریافت کنید.

ویتامین های آنتی اکسیدانی موجود در مکمل ها از غذایی که از آن مشتق شده اند جدا شده و فاقد سایر مزایای سلامتی ناشی از منابع غذایی هستند. بعلاوه ، آزمایشات نشان داده است که مکمل ها اغلب فاقد ماده فعال هستند ، اگر اصلاً وجود نداشته باشد! علاوه بر این ، نام برخی از افزودنی ها و مواد مضر در برچسب محصول ذکر نشده است و مواد افزودنی تحت کنترل دارو تولید نمی شوند ، بنابراین اغلب ممکن است ندانید که چه می خورید. بنابراین مراقب باشید و مکمل را از داروخانه فضای باز خود بخرید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com


دیدگاهتان را بنویسید