آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 بگیرید


تخمه آفتابگردان جزء اصلی در دوگ بیس بال و قهرمانان ترکیبی دیده نشده است. (بدون توهین کشمش.)

اما روشهای خلاقانه زیادی برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

دانا الیس هونس ، دکترای ارشد تغذیه در مرکز پزشکی RR -UCLA و نویسنده کتاب آینده ، می گوید آنها را به سالاد یا به عنوان یک دسر منجمد اضافه کنید – آنها هم با غذاهای شیرین و هم با طعم خوب ترکیب می شوند. ، “دستور العمل بقا”.

دانه های آفتابگردان را می توان به اسموتی ها اضافه کرد ، با بلغور جو دوسر مخلوط کرد ، در قالب های انرژی زا پخت ، در یک دسر اعتیادآور به نام حلوا خرد کرد ، روی نان تست آووکادو پاشیده ، به یک کاسه غذای فوق العاده اضافه کرد یا به تنهایی به تنهایی خورد.

به عبارت دیگر ، آنها بسیار متنوع هستند. اما مانند دیگر آجیل ها و دانه ها ، آنها خیر غذای کم کالری

بنابراین آیا تخمه آفتابگردان برای شما مفید است؟ دانه های آفتابگردان فروتن چگونه در رژیم متعادل قرار می گیرند؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان روی نعلبکی

آیا خوردن تخمه آفتابگردان سالم است؟ شاید!

دانه ها مغذی هستند ، به این معنی که می توانند راهی آسان برای به دست آوردن چندین درشت مغذی و ریز مغذی باشند.

همانطور که در مورد هر ماده غذایی دیگر ، مقدار کالری موجود در تخمه آفتابگردان می تواند به سرعت افزایش یابد ، اگر به اندازه وعده های غذایی خود توجه نکنید. اما گنجاندن آنها در رژیم غذایی مزایای متعددی دارد.

آنها منابع قدرتمندی هستند

تخمه آفتابگردان حاوی لیستی غنی از مواد مغذی است.

هونس می گوید: دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی – ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن برای سلامتی است.

آنها حاوی آنتی اکسیدان هستند

آنتی اکسیدان ها ، مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان ، به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند ، که مطالعات نشان می دهد می تواند در بیماری های مزمن خاص نقش داشته باشد.

به گفته کوئن وو ، متخصص تغذیه Beachbody ، تخمه آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند.

در حالی که تخمه آفتابگردان حاوی پروتئین گیاهی است ، بیشتر کالری آنها از چربی های سالم برای قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان وزن خود را افزایش می دهد؟

دانه های مغذی در یک کاسه چوبی.

هونس خاطرنشان می کند: “هر چیزی که باعث افزایش وزن شما می شود اگر بیش از حد غذا بخورید ، و تخمه آفتابگردان فرقی نمی کند.”

دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند و برخی از افراد به سختی می توانند به یک وعده – یک اونس دانه های پوسته دار یا یک لیوان بچسبند.

وو می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید در خوردن دانه ها زیاده روی کنید.”

اما تا زمانی که به وعده های غذایی توجه کنید ، تخمه آفتابگردان به تنهایی باعث افزایش وزن نمی شود.

وو توضیح می دهد: “برای افزایش یک پوند وزن حدود 3500 کالری طول می کشد ،” بنابراین مطمئن شوید که در مصرف آن زیاده روی نکنید.

به همین ترتیب ، دانه های آفتابگردان ترکیب خاصی برای کمک به کاهش وزن ندارند ، اما می توانند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشند.

روزانه چند دانه آفتابگردان بخورید؟

میله گرانولای خانگی با دانه

از آنجا که دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند ، وو پیشنهاد می کند که آنها را به چند قاشق چایخوری – یا حداکثر دو قاشق غذاخوری – دانه های پوست کنده در روز برای سس سالاد یا غذاهای جانبی محدود کنید.

هونس می گوید: به عنوان میان وعده ، یک فنجان دانه های پوسته پوسته “یک وعده غذایی مناسب است که قطعاً به شما کمک می کند سیر بمانید.”

این اندازه استاندارد است و تقریباً 200 کالری دارد.

می توانید از آن به طور همزمان به عنوان یک میان وعده – به سادگی ، یا در دستور العمل تخم دارچین ما – لذت ببرید یا در طول روز به قطعات خرد کنید.

فقط به یاد داشته باشید که این کالری ها عمدتا از چربی به دست می آیند ، بنابراین می توانید از آنها در دستور العمل استفاده کنید که در آن دانه های آفتابگردان با پروتئین اشباع متعادل شده است ، مانند شیک آفتابگردان ما.

وو می گوید: “اگر زیاده روی نکنید ،” آنها مطمئناً می توانند بخشی از رژیم کاهش وزن باشند. “

آیا به دنبال اطلاعات تغذیه ای بیشتری هستید؟ به BODNutrition.com سر بزنید و یاد بگیرید که چگونه با دو برنامه تغذیه ای خود ، 2B Mindset و Portion Fix در دراز مدت غذا بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید