آیا به مانیتور مداوم گلوکز نیاز دارید؟


یکی از گرایش های جدید در زمینه سلامتی ، افرادی هستند که از مانیتورهای مداوم گلوکز (یا CGM) به عنوان ابزاری برای کاهش وزن ، بهبود عملکرد ورزشی یا بهینه سازی سلامت عمومی استفاده می کنند (همچنین به عنوان biohacking شناخته می شود).

این دستگاهها ، که قرائت مداوم قند را در زمان واقعی ارائه می دهند ، در ابتدا برای کمک به افراد مبتلا به دیابت برای کنترل سطح قند خون ساخته شده بودند. در حقیقت ، این هنوز تنها هدفی است که این تجهیزات پزشکی توسط FDA تأیید شده است.

در ایالات متحده ، CGM هنوز به نسخه نیاز دارد ، اما پزشکان اختیار دارند که داروها و دستگاه های بدون برچسب را برای اهدافی غیر از موارد مورد تأیید FDA تجویز کنند. شرکت هایی که این دستگاه ها را به عموم مردم می فروشند معمولاً دارای یک “پزشک وابسته” هستند که می تواند نسخه های لازم را ارائه دهد.


CGM ها چگونه کار می کنند؟

برای استفاده از آنها ، نخ کوتاهی را که بسیار بزرگتر از موی انسان نیست ، درست زیر پوست خود قرار می دهید (معمولاً روی بازو یا تنه). این سنسور میزان قند خون شما را به خواننده یا برنامه تلفن شما منتقل می کند. معمولاً خود سنسورها باید هر دو هفته یکبار تعویض شوند.

اخیراً با دکتر B. Gabriel Smolarz ، متخصص غدد درون ریز و متخصص طب چاقی ملاقات کردم تا در مورد CGM ها و نحوه عرضه و استفاده آنها در حال حاضر صحبت کنم. شما ممکن است دکتر اسمولارز را از قسمت من به خاطر بیاورید که چرا برخی از افراد برای کاهش وزن سخت تر از دیگران هستند و اینکه چگونه داروهای کاهش وزن دارویی می توانند نقش مهمی در درمان آنها داشته باشند. (دکتر اسمولارز همچنین مدیر ارشد پزشکی Novo Nordisk ، شرکت دارویی دیابت و چاقی است.)

در عمل دکتر اسمولارز ، KGM تقریباً توسط بیمارانی استفاده می شود که برای کنترل سطح قند خون خود به انسولین نیاز دارند. به عنوان مثال ، سطح قند خون قبل از غذا به تعیین میزان انسولین مورد نیاز برای تزریق کمک می کند. CGM نیازی ندارد که بیماران انگشت خود را شش بار یا بیشتر در روز برای چک کردن قند خون خود بکوبند. اما این چیزی بیش از یک راحتی نیست.

CGM همچنین به پزشک کمک می کند تا الگوها و روندها را در طول روز ببیند ، در حالی که بیمار به طور معمول آنها را با انگشت خود بررسی نمی کند. به عنوان مثال ، آیا سطح بالای گلوکز خون شما بعد از ظهر ثابت است؟ در این حالت ، ممکن است لازم باشد دوز انسولین خود را در طول شام افزایش دهید. آیا آنها یک شبه خیلی کم شیرجه می زنند؟ در این حالت ، ممکن است لازم باشد میزان انسولین طولانی مدت را که در عصر مصرف می کنید کاهش دهید.

سطوح قند خون را با CGM هک کنید

LMWHs قطعاً زندگی افراد مبتلا به دیابت و پزشکان آنها را آسان تر می کند. اما در حال حاضر بسیاری از افراد بدون دیابت به این فناوری علاقه مند هستند. به هر حال ، چند دهه است که همه ما این پیام عمومی را که قند خون بالا مضر است و قند خون پایین را خوب نگه می داریم درونی کرده ایم. به نظر می رسد که استفاده از CGM یک راه عالی برای عملی کردن این توصیه است.

به عنوان مثال ، شخصی که من در برنامه Weighless با او کار می کنم اخیراً استفاده از CGM را شروع کرده است ، بیشتر از روی کنجکاوی. اما به نظر می رسید که این س questionsالات بیش از آنکه به آنها پاسخ دهد ، ایجاد می کند.

“من با یک متر پیوسته آزمایش کرده ام ، اما نمی دانم محدوده ایده آل واقعی چیست. “منطقه سبز” در پیوست بین 70 تا 180 است. اما من خواندم که گلوکز هرگز نباید از 140 تجاوز کند ، و دیگران می گویند که هرگز نباید از 110 تجاوز كند. اگر دو ساعت بعد از غذا قند خون شما بین 90-110 دوباره افت می كند ، مهم نیست که قله آن چقدر است؟ ”

و این یک مشکل واقعی در استفاده از GPS به عنوان ابزاری برای بهبود رفاه یا کاهش وزن است. البته اطلاعات جالبی به دست خواهید آورد. اما این را چگونه تفسیر می کنید؟ به ما گفته اند که باید قند خون خود را “پایین” یا “پایدار” نگه داریم ، اما این دقیقاً به چه معناست؟

  • سطح گلوکز ناشتا زیر 100 میلی گرم در دسی لیتر به این معنی است که شما در معرض ابتلا به دیابت نیستید. اما آیا گلوکز ناشتا 90 بهتر از 95 است؟
  • آیا صعود بعد از غذا که به 140 می رسد از صعودی که به 120 برسد بدتر است؟
  • آیا رسیدن به حداکثر قند خون بعد از غذا 30 دقیقه بعد از غذا بهتر یا بدتر از رسیدن به آن قله پس از 60 دقیقه است؟
  • بازگشت به سطح قبل از غذا در عرض 90 دقیقه بهتر یا بدتر از 120 دقیقه است؟ آیا این بدان معناست که لوزالمعده شما بسیار خوب کار می کند یا اینکه ناهار شما خیلی کوچک بوده است تا بتوانید بعد از ظهر را پشت سر بگذارید؟

به طور خاص ، اگر همه اینها در محدوده “سالم” باشد ، آیا در صورت موفقیت ، مزایای روشنی برای بهبود وجود دارد؟ آیا التهاب را کاهش می دهد؟ آیا خطر بیماری را در دراز مدت کاهش می دهد؟ آیا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

همانطور که دکتر اسمولارز اشاره می کند ، ما هنوز داده های موثقی نداریم که نشان دهد افراد می توانند از تنظیم قند خون سالم هر چیزی بدست آورند.

تحقیقات ممکن است روزی به برخی از این سوالات پاسخ دهد. با این وجود ، تا آن زمان ، هرگونه توصیه از شرکت ها یا مربیانی که این ابزار را به افراد بدون دیابت ارائه می دهند ، طبق تعریف ، گمانه زنی است.

آیا CGM می تواند به بهبود تغذیه یا سلامت شما کمک کند؟

برای اکثر مردم ، CGM احتمالاً چیزی را که قبلاً نمی دانستید فاش نمی کند: کربوهیدراتهای تصفیه شده قند خون را بیشتر از کربوهیدراتهای پیچیده افزایش می دهند. یک وعده غذایی بزرگ قند خون شما را بیشتر از یک وعده غذایی کوچک افزایش می دهد. چربی ، پروتئین و فیبر میزان افزایش و کاهش سطح قند خون را کاهش می دهد.

البته ، شما می توانید از نزدیک با نحوه مطابقت اطلاعاتی که در خواننده CGM خود با مواردی مانند سطح انرژی یا اشتهای شما مطابقت دارد ، نظارت داشته باشید. اما احتمالاً می توانید با یادداشت دقیق در مورد چگونگی تأثیر غذاها و وعده های غذایی مختلف بر انرژی یا اشتهای شما ، ایده مشابهی را بدست آورید.

با این حال ، با دیدن این پاسخ ها در زمان واقعی و داشتن شواهد مشخص در مورد تأثیر انتخاب های شما ، می توانید به شما انگیزه دهید تا رفتار خود را به گونه ای تغییر دهید که به سادگی بدانید که باید چه کار کنید. اما این انگیزه هزینه دارد.

استفاده از CGM بدون نسخه 200-400 دلار در ماه برای شما هزینه دارد. و همانطور که مشتری من کشف کرد ، در نهایت می تواند سوالات بیشتری را ایجاد کند تا پاسخ ها. به اعتقاد من ، برخی از ناظران نگرانی های موجهی دارند مبنی بر اینکه استفاده غیر دارویی از LMWH حتی ممکن است باعث اختلال خوردن در افراد مستعد شود.

همچنین هزینه ای ندارد که چیزهای دیگری به جز غذا بر سطح قند خون از جمله استرس ، خواب ، گرما و ورزش تأثیر بگذارد. در حالی که CGM ممکن است به شما اجازه دهد تا تأثیر این عوامل را مشاهده کنید ، دانستن نحوه استفاده از این اطلاعات دشوار است زیرا معیارهای محدودی برای افراد بدون دیابت وجود دارد که در این شرایط مختلف خوب ، بهتر یا بهتر است. به …

اما فرض کنید شما فقط در مورد پاسخ منحصر به فرد خود به قند خون کنجکاو هستید. ممکن است مشکوک باشید که از نوع افرادی هستید که واکنش های قند خون خاصی دارند و از توصیه های معمول رژیم پیروی نمی کنند. یا می خواهید ببینید آیا منحنی قند خون شما در حین ورزش با عملکرد یا بهبودی شما ارتباط دارد یا خیر. یا شاید شما احساس می کنید که دیدن پیامدهای انتخاب های خود در زمان واقعی می تواند شما را ترغیب به انتخاب های سالم تر کند. اگر مایل به صرف مقدار زیادی برای این اطلاعات و انگیزه هستید ، CGM گزینه ای است که به احتمال زیاد رایج تر می شود.

با این حال ، اگر از آن مسیر رفتید ، سعی کنید اطلاعات – و هرگونه توصیه ای که می توانید دریافت کنید – در چشم انداز داشته باشید. برای افراد دیابتی ، حفظ سطح قند خون در پارامترهای تعیین شده می تواند به طور قابل توجهی سلامت و طول عمر را بهبود بخشد. اما برای کسانی که دیابت یا پیش دیابت ندارند ، (هنوز) شواهدی از یک نسخه “سالم” از پاسخ “سالم” قند خون وجود دارد.

با این حال ، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی مناسب – که شامل سبزیجات بیشتر و سایر غذاهای کامل ، قندهای افزوده شده کمتر ، کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای بسیار فرآوری شده است و به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند – سلامت شما را بهبود می بخشد. بدون نیاز به سنسور!



دیدگاهتان را بنویسید