آیا آرد تخمه هندوانه برای شما مفید است؟


این موضوع توسط استیسی ، شنونده قدیمی Nutrition Diva پیشنهاد شد ، که تصویری از چیزی به نام غذای تخمه هندوانه برای من ارسال کرد. “آیا این یک تبلیغ دیگر است یا قانونی است؟ آیا مانند آرد گندم کار می کند؟ ”

باید اعتراف کنم که در ایمیل استیسی بود که اولین بار در مورد آرد تخمه هندوانه شنیدم. اگر خوب فکر کنید ، با ظهور هندوانه های بدون دانه (که مطمئناً یکی از اصلی ترین دستاوردهای دوران مدرن محسوب می شود) ، آخرین باری را که یک دانه هندوانه دیدم به یاد نمی آورم. ظاهراً تمام آن دانه هایی که دیگر سالاد میوه ما را زباله نمی دهند ، اکنون آسیاب شده اند و به جایگزینی کم کربوهیدرات و بدون دانه به آرد تغییر نام داده اند.

آیا آرد تخمه هندوانه مقوی است؟

یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه حاوی 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و فقط 3 گرم کربوهیدرات است. محتوای چربی بالا به این معنی است که کالری نسبتاً بالایی نیز دارد. یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه حاوی 180 کالری است در حالی که در آرد بادام 160 کالری ، در آرد نارگیل 130 و در آرد گندم کامل 110 کالری است. از نظر ارزش غذایی ، آرد تخمه هندوانه بیشتر شبیه آرد بادام است.


برای مقایسه ارزش غذایی آرد بدون غلات و بدون گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما چی خیر آرد تخمه هندوانه به همان اندازه مهم است.

آرد تخمه هندوانه چه چیزی کم دارد؟

به گفته یکی از تامین کنندگان برجسته آرد تخمه هندوانه ، نه تنها دانه و گلوتن ندارد ، بلکه فاقد G8 نیز می باشد. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی که مسئول 90 درصد از کل واکنش های حساسیت غذایی هستند را شامل نمی شود. “هشت بزرگ” ، که آنها نامیده می شوند (تقریباً از رایج ترین تا کم رایج ترین): لبنیات ، صدف ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل درختی ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

فقدان آلرژن های معمولی می تواند یک مزیت بزرگ به نظر برسد. در واقع ، بسیاری از مصرف کنندگان این نوع برچسب زدن را در جلوی بسته به عنوان نشانگر این می دانند که غذاهایی که حاوی این مواد حساسیت زا نیستند به نوعی سالم تر یا مغذی تر هستند. اما برای 95 درصد از افراد بدون حساسیت غذایی ، اجتناب از آنها ارزشمند نیست. برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا احتمال ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

هشت بزرگ – آیا باید از این آلرژن های غذایی رایج خودداری کنید؟

پنکیک پالئو (و سایر اکسیمورون ها)

به نظر می رسد آرد تخمه هندوانه توسط افرادی که رژیم پالئو را دنبال می کردند نیز مورد استفاده قرار گرفته است ، افرادی که سعی می کنند از رژیم غذایی انسانهای شکارچی-جمع آوری کننده که میلیون ها سال پیش ، قبل از تولد کشاورزی و دامداری در زمین پرسه می زدند ، تقلید کنند. … اولین دستور تهیه آرد تخمه هندوانه که به صورت آنلاین پیدا کردم ، پنکیک و وافل کم کربوهیدرات بود.

آرد تخمه هندوانه

من احساسات متفاوتی درباره حرکت رژیم غذایی سرخپوشان دارم که در قسمت قبل در مورد آن صحبت کردم. علاقه مندان به دوران پارینه سنگی می توانند به طور وحشتناکی در مورد آنچه “paleo مورد علاقه” و چه چیزی نیست ، دگماتیک باشند ، که به نظر من با توجه به این که ما در مورد آنچه جمعیت های مختلف پارینه سنگی می خوردند و مشکلات سلامتی آنها به طور قطع نمی دانیم ، کنایه آمیز هستم. و به نظر می رسد برای جنبشی که ادعا می کند به ریشه های تغذیه ای ما برمی گردد ، تعداد بسیار زیادی از محصولات پالئو بسیار فراوری شده وجود دارد.

تصور می کنم اولین افرادی که در راهروهای خواربارفروشی من سرگردان بودند ، قبل از حرکت به خانه برای گرم کردن سازندگان وافل ماقبل تاریخ خود برای خرید دسته ای از دانه های تازه ، خامه های قهوه ، نوشیدنی های انرژی زا ، پفک پنیر و سس مایونز را در چرخ دستی های دوران ماقبل تاریخ خود پرتاب می کردند. کلوچه. فکر می کنم چیزی در ترجمه گم شده است.

به نظر می رسد برای جنبشی که ادعا می کند به ریشه های تغذیه ای ما بازمی گردد ، تعداد بسیار زیادی از محصولات پالئو بسیار فراوری شده وجود دارد.

دانه چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که از اخلاق دیرینه یا اخلاق کم کربوهیدرات پیروی کرده اند به این نتیجه رسیده اند که غلات ذاتاً ناسالم است. اما بدیهی است ، افرادی که دارای کربوهیدرات کم و سبک زندگی سرخپوش هستند ، کنار گذاشتن این دسته از غذاها برایشان مشکل است. در واقع ، به نظر می رسد اکثر دستور العمل های سرخپوشان تلاش برای تهیه نان ، کلوچه ، مافین و سایر محصولات پخته شده بدون استفاده از غلات است.

به عنوان مثال ، بسیاری از مخلوط های پخت Paleo را پیدا خواهید کرد ، چه از قبل بسته بندی شده و چه دستور العمل ، که می توانید در خانه درست کنید. بیشتر آنها حاوی ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته پیکان هستند. بسیاری از این غذاها ادعا می کنند که به سادگی می توانید آنها را با همان مقدار آرد معمولی گندم جایگزین کنید. اما اگر انتظار داشته باشید نتایج مشابهی بگیرید ، به احتمال زیاد ناامید خواهید شد. پروتئین گلوتن موجود در گندم و سایر غلات دارای خواص منحصر به فردی است که به خمیر و خمیر استحکام ، کشش و سفتی می بخشد. محصولات پخته شده بدون دانه و بدون گلوتن سنگین تر و متراکم تر از غذاهای بدون دانه هستند.

بنابراین ، برای پاسخ به سوال استیسی: نه ، آرد تخمه هندوانه مانند آرد گندم عمل نمی کند. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا فقط از بازی با آرد جایگزین لذت ببرید ، پیشنهاد می کنم از آرد هندوانه به همان شیوه ای که از آرد بادام استفاده می کنید استفاده کنید.

آیا اجتناب از غلات رژیم غذایی شما را سالم تر می کند؟

به شخصه ، من فکر نمی کنم برای داشتن رژیم غذایی سالم لازم است غلات را کنار بگذارید مگر اینکه عدم تحمل خاصی داشته باشید. با این حال ، غذاهای غلات (به ویژه آردهای تصفیه شده) می توانند کالری زیادی به رژیم غذایی شما اضافه کنند بدون اینکه ارزش غذایی زیادی اضافه کنند.

تا آنجا که اجتناب از غلات به این معنی است که شما غذاهای پخته شده کمتر و سبزیجات بیشتری می خورید ، من درک می کنم که چگونه می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. اما اگر فقط دانه ها را با مقادیر بیش از حد نان ، کراکر ، کلوچه ، کلوچه و وافل بدون دانه جایگزین کنید ، مطمئن نیستم که از نظر تغذیه به چه نتیجه ای رسیده اید.

بنابراین آیا غذاهای پخته شده و سایر خوراکی های شما با گندم ، برنج ، کاساوا یا آرد تخمه هندوانه تهیه می شود ، به شما پیشنهاد می کنم همان اندازه که در مورد آرد سنتی عمل می کنید ، رعایت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید