آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بیشتر مکالمات مربوط به مکمل های روده و سلامت دستگاه گوارش را تحت سلطه خود دارند. گاهی اوقات حتی با وجود این که نقش های متفاوتی در بدن ایفا می کنند ، از آنها به عنوان جایگزین یاد می شود. اگر می خواهید سلامت روده خود را بهبود ببخشید ، هر دو به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی نسبت به پروبیوتیک ها چیست؟ این مکمل های برجسته برای سلامت روده را بررسی کنید و ببینید کدام یک با اهداف شما بیشتر مطابقت دارد.

آنزیم های گوارشی در مقابل پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت مصرف می توانند مزایای سلامتی زیادی را به همراه داشته باشند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های مفید روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، میزبان تریلیون ها باکتری است. نسبت خوب باکتری های خوب به بد روده می تواند به هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و موارد دیگر کمک کند.

علاوه بر این ، چندین نوع مختلف پروبیوتیک وجود دارد. معروف ترین و مورد مطالعه انواع: لاکتوباسیل ها و بیفیدوباکتریوم… هر دو دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

مصرف پروبیوتیک ها می تواند به تضمین تعادل کامل باکتری های مفید روده کمک کند. پروبیوتیک ها به طور طبیعی در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده یافت می شوند ، از جمله:

  • کیمچی
  • قارچ چای
  • کلم ترش
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به طور گسترده در فرم مکمل در دسترس هستند. این غذاها معمولاً هضم را هدف قرار می دهند. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیک با توجه به مزایای متنوع خود ، انواع مختلفی از مسائل را از جوش تا سلامت واژن برطرف می کنند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

پاپایا ، اسموتی تازه پاپایا و موز برای نفخ

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی ضروری مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای جذب موثر کمک می کنند. احتمالاً شما در مورد افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند ، شنیده اید ، به این معنی که آنها دچار کمبود آنزیم لاکتاز هستند و در مصرف لاکتاز ، قندی که در محصولات لبنی یافت می شود ، مشکل دارند. این تنها یک مثال از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن نمی تواند از مواد مغذی موجود در غذا بهره مند شود. علاوه بر این ، سطح پایین آنزیم با عملکرد ضعیف گوارشی (نفخ ، سوء هاضمه) و در موارد جدی تر ، سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند.
  • پروتئازی که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند.
  • لیپاز ، که لیپیدها (مانند چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسرول تجزیه می کند.

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک ایجاد می شوند. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی تا حدی شبیه به هم هستند که برای هضم خوب هستند ، اما در نهایت مزایای متفاوتی دارند. برای کمک به شما در انتخاب بهترین مکمل سلامت روده بر اساس نیازهای خود ، تعیین کنید که چه علائمی را می خواهید بهبود دهید یا چه شرایطی برای شما صدق می کند.

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید در ابتدای وعده غذایی خود ترکیبی از آنزیم های گوارشی مصرف کنید. این آنزیم هایی را معرفی می کند که به تجزیه مواد مغذی ضروری در غذای شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی بعد از غذا مانند نفخ و سوء هاضمه را برطرف کنند.

شما می خواهید روحیه خود را بالا ببرید و سلامت پوست را بهبود ببخشید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست را بهبود ببخشید ، یک فرمول پروبیوتیک به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا به توسعه باکتری های مفید روده کمک کند. عدم تعادل در روده می تواند بر وضعیت کلی و ظاهر پوست از طریق تعامل روده با پوست تأثیر بگذارد. به علاوه ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

غذای بیشتری می خورید و چرانی نمی کنید.

اگر معمولاً وعده های غذایی بزرگ می خورید ، یک آنزیم گوارشی می تواند متحد ایده آل شما باشد. وعده های بزرگ ، در عین سیری ، همچنین می تواند برای دستگاه گوارش شما خسته کننده باشد. هضم یک وعده غذایی طولانی مدت بیشتر طول می کشد و احساس سیری در شما ایجاد نمی کند. این جایی است که ترکیبی از آنزیم های گوارشی می تواند به تجزیه مواد مغذی ضروری در غذای شما کمک کند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر از داروهایی استفاده می کنید که با هضم تداخل دارند ، پروبیوتیک مصرف کنید (البته تحت نظر پزشک). برخی از داروها می توانند تعداد باکتری های مفید روده را کاهش داده و عوارض جانبی ناخواسته ای مانند تغییر در منظم حرکات روده را ایجاد کنند. مکمل پروبیوتیک می تواند با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، برخی از اثرات گوارشی را کاهش دهد.

شما به شیر حساسیت دارید.

در صورت عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز ، باید فرمول پروبیوتیک و ترکیب آنزیم گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد پروبیوتیک ها می توانند ناراحتی های کلی گوارشی مرتبط با عدم تحمل شیر را کاهش دهند. به همین ترتیب ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به تجزیه قند شیر کمک کرده و مصرف افراد لبنی را در حد اعتدال برای افراد غیر حساس / غیر حساس آسان کند.

چگونه آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها می توانند برای بهبود گوارش با هم کار کنند

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها به طور کلی به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا هرگونه تداخل احتمالی را رد کنند.

بسیاری از افراد افزودن هر دو نوع مکمل را به برنامه روزانه خود مفید می دانند. پس از همه ، هر یک از آنها برای فرآیند گوارش ما مهم است. اگر تصمیم دارید مخلوطی از پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید ، چند نکته را باید در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها یک مزیت طولانی مدت هستند. ثبات برای دستیابی به مزایای معنی دار بسیار مهم است. همچنین ، نتایج مصرف پروبیوتیک ها ممکن است چندان آشکار نباشد. با این حال ، می توانید انتظار تغییرات مثبت قابل توجهی در هضم کلی خود داشته باشید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. آنها هنگام بلع تقریبا تسکین فوری می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم گوارشی را می توان روزانه یا در صورت نیاز همراه با غذا مصرف کرد که می تواند منجر به نفخ یا ناراحتی معده شود.

دوم ، باید مطمئن شوید که هر فرمول را به درستی مصرف می کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید. بیشتر فرمول های پروبیوتیک زمانی م onثر هستند که با معده خالی ، مانند صبح یا قبل از خواب مصرف شوند. برعکس ، آنزیم های گوارشی برای عملکرد مناسب باید با غذا مصرف شوند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی مانند آنهایی که در HUM’s Gut Instinct و Flatter Me یافت می شوند ، راهی م effectiveثر برای هضم سالم و حمایت از سلامت کلی روده هستند. برخی از افراد استفاده از هر دو گزینه را مفید می دانند ، در حالی که برخی دیگر باید بر اساس اهداف خود انتخاب ها را محدود کنند. در آزمون ما شرکت کنید تا مکمل هایی را که برای شما مناسب تر است پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید